Reklama týdne: SoFi – „Bigger is always better“
Klient: SoFi
Agentura: Butterbar
Země: USA
Finanční společnost SoFi nabízí klientům půjčky na přestavby jejich bydlení. Pro svou nejnovější reklamu jednu takovou rozsáhlou rekonstrukci provedla, jen v poněkud menším měřítku. V novém spotu s názvem „Bigger is always better“ sleduje divák probíhající přestavbu miniaturní makety staré kuchyně, která se pod obříma rukama stavitele proměňuje v hypermoderní designovou kuchyň.
Reklama je propracovaná do nejmenších detailů od malinkého nábytku přes nástroje až po dekorace, které se doslova ztrácí mezi prsty. Během minuty a půl dlouhého spotu se na pozadí skladby Four Seasons op.3 od Itzhaka Perlmana, v podání Londýnské filharmonie, odehrává skutečný stavitelský koncert. Obří ruce nejdříve uklidí dekorace, vyndají staré spotřebiče a miniaturním šroubovákem rozeberou starou a léty užívání zašpiněnou kuchyňskou linku. Následuje strhávání starých tapet, vymalování malinkým štětcem, zabudování nové linky a spotřebičů a poskládání plovoucí podlahy, ke kterému je téměř zapotřebí použít pinzetu. Jako u každé jiné rekonstrukce se i tady musí na závěr uklidit nepořádek, umístit dekorace a doladit designérské detaily. Nová moderní kuchyně je na světě a stavitelé si mohou dopřát lahodnou kávu z miniaturního hrníčku SoFi, který má svůj vlastní korkový podšálek.
Na tvorbě videa se podílely virální marketingová agentura Butterbar a architektka Jannette Le. Vzniklo také zákulisní video, ve kterém se divák dozví další informace o procesu výroby staré i nové kuchyně.
Přípravy a stavba původní kuchyně zabraly týmu zhruba tři měsíce, její přetvoření na novou a moderní verzi pak trvalo celé 3 dny.
Bylo zapotřebí vytvořit 3D model kuchyně a všechny potřebné součástky pro rekonstrukci v tom správném měřítku. „V den natáčení jsme měli připravenou původní verzi kuchyně, ale nikdo nevěděl, jak bude ve skutečnosti po sestavení vypadat ta nová. Měli jsme 3D model a všechny součástky, které do sebe teoreticky měly zapadat, ale netušili jsme, jestli to bude skutečně fungovat“, uvedla pro Adweek Karen X Cheng.
To, že se tým na tvorbě reklamy opravdu nadřel, potvrzuje prohlášení architektky Jannette Le: „Všechny podlahové desky byly jednotlivě nabarveny a položeny, veškerý nábytek byl ručně vyřezávaný, broušený a pak také poničený a poškrábaný, aby vypadal jako opotřebovaný. Mramorové desky byly také malovány ručně. Celkově jsme se snažili použít co nejvíce skutečných materiálů, takže dveře byly vyrobeny ze skutečného dřeva, k tapetování se používalo reálné lepidlo a podlahy byly opravdu vinylové.“
Video bylo vytvořeno s ohledem na původní záměr agentury propagovat jej především v rámci sociálních médií, kde jej budou potenciální členové sdílet se svými přáteli. Christine Zalocha, ředitelka obsahové a sociální strategie SoFi, uvedla: „Není jednoduché zahájit na sociálních médiích konverzaci o finančních produktech, snažili jsme se tak naše potenciální členy překvapit a potěšit a také je vzdělat v tom, co jim jsme schopni nabídnout.“
V následujících tvou týdnech tak budou různé varianty spotu spuštěny na YouTube, Pinterestu a Facebooku. Spuštění kampaně bude předcházet také menší A/B testování, aby se společnost ujistila, že videa budou mít u diváků co největší úspěch.
Na závěr Zalocha dodává: „Pokud je vaším prvotním cílem především diváka pobavit, je až neuvěřitelně vnímavý ke zprávě, kterou mu chcete předat. Zní to sice jednoduše, ale stále existuje řada značek, které umístí své reklamy na sociální sítě a očekávají, že je lidé budou automaticky sdílet.“
Jinak řečeno: úvěr na rekonstrukci kuchyně vám může nabídnout 9 z 10 bank a finančních institucí. Po zhlédnutí přeměny miniaturní omšelé místnosti v moderní kuchyň s kvalitním designem, jsou příjemci reklamy mnohem více naklonění myšlence, že financování od SoFi může pomoci i jim – v reálném měřítku samozřejmě.
Zdroj: adweek.com