Sociální experiment: Vypadáme lépe se žvýkačkou, nebo bez ní?
Reklam na žvýkačky jsme všichni viděli už mnoho. Krásní lidé se zářivým úsměvem si žvýknou a najednou se jim vyrovnává PH v ústech, zachvátí je vlna osvěžující chuti nebo dokonce odfoukne peprmintová smršť. I při propagaci žvýkaček ale jde opustit vyjeté koleje a přitom ukázat, že vám mohou změnit život k lepšímu.
Dokázala to argentinská kampaň na žvýkačky Beldent, která minulý týden v Cannes posbírala obdivuhodnou 8 lvů - konkrétně Zlatého lva v kategorii Direct a také Outdoor, Stříbrného lva v kategorii Promo a Bronzové lvy v kategoriích, Film Craft, Film, PR a Media. V jejím rámci byl v Muzeu současného umění v Buenos Aires proveden sociální experiment, který vyvracel mýtus, že žvýkat je v mnoha společenských situacích neslušné a můžete tím vyvolat špatný dojem. V jeho rámci seděla na židlích vedle sebe vždy identická dvojčata, která byla hodnocena lidmi, kterým byly do sluchátek pokládány dotazy. Kdo je z dvou mladých kluků populárnější? Kdo z nich má lepší sexuální život? Která ze sester dvojčat je častěji zvaná na party? Který z dvojice policistů je přísnější? Který si víc užije udělování pokuty? Který šéf by vám spíše přidal?
Přes identický zjev dvojčat byla pozitivní hodnocení přisuzována v 73 % případech osobě, která žvýkala. Možná to bylo proto, že díky tomu lidé vypadali více uvolněně, třeba se jen díky pohybům koutků občas usmáli. Každopádně působili na respondenty lépe.
Vzhledem k tomu, že do testu jich bylo zapojeno téměř 500, mají jeho výsledky nezanedbatelnou hodnotu. Zjednodušeně říkají, že se žvýkačkou působíme na druhé lépe. Výrazy „těch druhých" dvojčat by se daly klidně nazvat: „Sakra. Proč nemám žvýkačku já?" A není vyloučené, že tento pocit získala nemalá část z lidí, kteří přispěli k dosud dosaženým více než 6 milionům zhlédnutí experimentu na YouTube.
Zdroj: AdWeek