Soutěž Marketér roku 2023 zná své vítěze
Marketér roku 2023 - předání ceny Velkého modrého delfína. Zdroj: ČMS
V podvečer 16. května 2024 se odehrálo finále soutěže Marketér roku. Čestná prezidentka ČMS doc. Jitka Vysekalová přivítala již po devatenácté všechny hosty a zdůraznila tradiční hodnoty na kterých je soutěž založena. Prezident společnosti ing. Tomáš David doplnil aktuální informace o dění v ČMS a předseda poroty doc. Miroslav Karlíček ocenil úroveň přihlášených projektů, odpovídající vysokým nárokům soutěže. Součástí byla i soutěž studentů MARKETÉR ROKU JUNIOR, jejichž práce pozitivně hodnotila porota vedená prof. Lucií Spalovou. Pro vítěze byly připraveny sošky křišťálových delfínů z českého skla v čele s Velkým modrým delfínem v novém působivém designu z díly uměleckého skláře Vladimíra Zubričana. Kromě hlavních cen udělila hodnotitelská komise i zvláštní ocenění za mimořádné aktivity a úspěšné inovativní marketingové projekty.
Výsledky soouteže naleznete níže
Hlavní cenu soutěže Velkého modrého delfína si odnesl
Blahoslav Dobeš, ředitel prodeje a marketingu, jednoho z největších výrobců hraček v ČR, Moravská ústředna Brno, Družstvo umělecké výroby, za úspěšný re-branding značky s dlouholetou tradicí a vytvoření nové značky MUNABO
Blahoslav Dobeš při předání ceny. Zdroj: ČMS
I letos se porota rozhodla udělit mimořádným projektům Růžového delfína, Zeleného delfína a Zlatého delfína.
Zlatý delfín
Kristýna Černá Daniela Kolářová, SuperZoo – Plaček Pet Products za kompletní využití filmového partnerství ke zvýšení povědomí o značce, zlepšení positioningu a růstu tržeb
Zelený delfín
Mgr. Jan Šumbera, Černá louka Ostravské vánoce za excelentní organizaci významného regionálního tématického eventu
Růžový delfín
Ing. Radka Vlažná, České dráhy za úspěšnou strategii a dlouhodobý koncept, zaměřený na zlepšení vnímání značky
Duhoví delfíni(abecedně)
Ing. Miroslava Bušková, United Bakeries za úspěšné zavedení kváskové řady Baker Street na trh
Jan Daneš, Startup Media Quizit za realizzci projektu Quizit jako nového nástroje interaktivního marketingu
Ing. Jindřich Hovorka, Bauhaus za kreativní dlouhodobou kampaň založenou na využití známé osobnosti s humoru a nadsázky
Lubica Mieresová, Kofola za úspěšnou realizaci kampaně „Láskyplný páteček“, zaměřené na refresh kultovní značky Kofola
Mgr. David Sladovník a Václav Koukolíček, CocaCola za realizaci edukativní kampaně „Navždy spolu“, zaměřenou na recyklaci PET lahví a víček
Zbyněk Vičar, Vinařský fond za kvalitní realizaci aktivační multikanálové kampaně brandu „Vína z Moravy, vína z Čech“
Vít Vojtěch, Penny Market za kampaň „Spartakiáda“, komunikující téma atraktivních cen
Malí delfíni(abecedně)
Marko Blaževič, Popeyes-Rex Concept za inovativní strategii pro launch první restaurace Popeyes v ČR
Miloš Červinka, Papilo 24print za zavedení nové značky v oblasti individualizovaného tisku velkoplošných obrazů
Mgr. Tomáš Gregořica, Brašnářství Tlustý za systematickou transformaci značky prostřednictvím vhodné komunikační strategie
Jiří Herian, Seznam.cz za realizaci brandové kampaně zaměřené na zvýšení návštěvnosti domovské stránky Seznam.cz
Ing. Jan Kodada Gebrüder Weiss za inovativní využití umělé inteligence online kampaně
Ing. Vladimír Kožíšek, MEDIAN za projekt tiskového GRP s cílem korekce pozice tisku v konkurenci ostatních mediatypů
Ing. Rebeca Vacková, HERO Czech Sunar za realizaci dlouhodobého projektu pro obnovení tržního podílu značky Sunar
Zvláštní ceny
Ing. Kateřina Petko, Czechoslovak Group za návrh nové vizuální identity – cenu převezme Lukáš Novotný, manažer marketingu Czechoslovak Group
Ing. Martin Hejl, THIMM obaly za úspěšnou realizaci projektu „vtipný hravý marketing aneb z vlnité lepenky cokoli „
Čestné uznání za úspěšnou nominaci (v abecedním pořadí)
Radovan Auer, Svět knihy za přeměnu knižního festivalu Svět knihy na kulturně společenskou akci, která propaguje čtení a vzdělání obecně
PhDr. Ivan Duškov, VZP za inovativní využití principu e-commerce při zvýšení zdravotní gramotnosti a posílení pozice značky
Nová kampaň VZP (@VZPtweetuje) staví na e-shopu jen s tím nejdražším. Odkrývá ceny za konkrétní výkony, třeba transplantaci ledvin pořídíte za 529 tisíc. https://t.co/TEXTDv2mLB pic.twitter.com/kAMUhW9SFY
Ph.D. Radim Pařík, PRPartners Asociace vyjednávačů za realizaci komunikačního projektu zaměřeného na vyjednávání a rétoriku a ovlivňování
Ing. Věra Šejdová, PENAM za redesign značky FIT den včetně nového designu, komunikace, výrobků i kampaně
Ing. Tomáš Richtr, Hero Czech Corny za úspěšnou marketingovou podporu nového produktu
Michal Roud, M+H za realizaci nové komunikační strategie
Mgr. Šuchrat Saidov, SILON za inovativní využití CSR aktivity
Marketér roku junior 2023
Vítězem soutěže MARKETÉR ROKU JUNIOR 2023 se stal
studentský tým z Vysoké školy ekonomické v Praze Jakub Rožboud a Štěpán Kutmon za projekt Komunikace regionálních výrobků a značky Džemy Vališ
Cenu za kvalitu výchozí analýzy získal Bc. Filip Janás, z UTB Zlín za projekt Mikroregion Znojemsko a Podyjí
Cenu za marketingovou strategii
získal studentský tým s Bc. Kristina Nagyová, Bc. Kristina Svoradová, Bc. Oryna Martiushenko, z University Konstantina Filozofa v Nitře za projekt Tribeč
Cenu za komunikační strategii/ kreativitu projektu
studenský tým Alžběta Drozenová, Anna Marie Hořejší, Eliška Jarošová z University College Prague, za projekt Kyselé okurky
Cenu za realizovatelnost návrhu
studentský tým Bc. Dominika Danišová, Bc. Patrik Keresztes-Nagy z University Konstantina Filozofa v Nitře, za projekt Nový park na Sihoti