Studie: Na Twitteru je 48 milionů falešných účtů
Podle nejnovější studie výzkumných týmů z The University of Southern California and Indiana University je mezi aktivními účty na Twitteru až 15 % botů. Tedy v současné době, kdy je na zmíněné sociální síti 319 milionů aktivních měsíčních uživatelů, by při uvedeném procentu patřilo 48 milionů profilů botům a ne skutečným lidem. Tito boti byli strategicky vytvořeni, aby cílily na specifické skupiny uživatelů a ovlivňovaly digitální metriky umělými retweetnutím.
O této skutečnosti se hovořilo již v roce 2014, kdy Twitter čelil řadě otázek týkajících se právě zastoupení botů v jeho síti. Tehdy tvrdil, že počet botů je nižší než 5 % z celkového počtu uživatelů, a to i přes skutečnost, že data ukazovala, že by se mělo jednat o vyšší procentuální zastoupení.
Počty botů se začaly důkladně probírat zejména po vyhodnocení amerických prezidentských voleb v roce 2017?. Podle některých průzkumů právě účty botů přispěly ke zvolení Donalda Trumpa do úřadu, protože uměle sdílely jeho příspěvky a tím podporovaly jeho zprávy nad těmi od Hillary Clintonové. „Během třetí prezidentské debaty sdílely boty příspěvky podporující Trumpa mnohonásobně časteji než ty, které podporovaly Clintonovou. Konkrétně v poměru 7:1. A v období mezi první a druhou debatou více než třetina příspěvků, která podporovala Trumpa, byla generována právě boty. U Clintonové se jednalo o pětinu příspěvků," uvedl web Recode.
Co informace o falešných účtech ale znamená pro marketing na Twitteru? Samozřejmě záleží na účelu, proč Twitter používáte. Díky botům můžete velice snadno uměle navýšit čísla svých followerů. Na druhou stranu mít 1 000 followerů je skvělé, ale mít jednoho, ze kterého se stane platící zákazník, je ve výsledku mnohem výhodnější.
Falešné účty okrádají inzerenty o miliony
Nejnovější studie ukazují, že propracovaná kyberkriminalita denně okrádá online inzerenty o 3 - 5 milionů dolarů. Podvodníci se spoléhají na obrovské množství internetových uživatelů, pronajatá data centra, falešné webové stránky. Všechny tyto a další aktivity se souhrně nazývají ad fraud a tito podvodníci je využívají, aby se mohli vydávat za reálné osoby.
Zdroje: Socialmediatoday, Recode, KrebsonSecurity