Studie: Uživatelé v Evropě nakupují přes mobil hlavně produkty s nízkou cenou
Není pochyb, že využití mobilního zařízení při nákupu je stále více na vzestupu. V roce 2014 by v západní Evropě mělo přes mobil nakoupit přes 190 milionů zákazníků. Oproti trhu v USA a Velké Británii ale Evropa v mobilním trendu zaostává, ukazuje studie z dílny eMarketer.
Nakupování pomocí mobilního zařízení, zkráceně m-commerce, zažívá svůj boom. Jeho využití je rozsáhlé a takřka řečeno běžné. Vlastních konverzí skrze mobilní telefon se však obchodníci, minimálně v rámci zemí jako je Itálie, Německo, Španělsko a Francie, dočkávají jen relativně málo. Navíc si zákazníci přes mobil nejčastěji pořizují produkty s nižší cenou - knížky, aplikace, hry nebo hudbu. Pokud už nakupovali nějaký hmotný produkt, nejčastěji to bylo v modním sektoru - zde nakoupilo přes mobilní telefon 37 % respondentů. O deset procent méně, tedy 27 % odpovídajících, si pořídilo knížky (nikoliv e-booky), nebo relativně překvapivě - elektroniku.
Studie se zabývala také tím, jakou důvěru mají uživatelé v online platby. Nejjistější si byli ve Velké Británii, celých 70 % nevidělo v placení na internetu žádné nebezpečí. Naopak nejméně zvyklí jsou ve Francii - 29 % se cítí při placení online nejistě.
Zdroj: Statista
Sektoru mobilního prodeje předpovídá růst v roce 2014 i studie z InMobi. Podle nich má v plánu nějakým způsobem využít mobil k nákupu 83 % všech respondentů. Co se týče zákazníků a jejich vztahu k mobilním reklamám - 61 % si na ně v pořádku zvyklo. Pro 48 % respondentů z celého světa je mobil dokonce klíčovým prostředkem v rozhodovacím procesu. Na základě mobilních reklam někdy nakoupilo 52 % respondentů. Rostoucí význam m-commerce ale není nic nelogického. Uživatelé tráví na mobilech stále více času, pro mnohé z nich jsou mobilní zařízení dokonce primárním nebo jediným zdrojem přístupu na internet. Postupně si tak zvykají přes mobil nejen prohlížet, ale i nakupovat.
Zdroj: eMarketer, FierceMobileIT, Statista