Tesco maže v kampani svůj název. Přednost dostává jídlo a to, s čím je spojené
Důkazem opravdu silného brandu je jeho rozpoznatelnost i ve chvíli, kdy vidíte jen některé aspekty jeho vizuální identity. Zlatým standardem v tomto ohledu byla kampaň Coca-Coly, která na etiketách nahradila svůj název křestními jmény. Vyhlášený je v tomto ohledu i McDonald's. Podobný přístup si však mohou dovolit i značky, u kterých by to na první pohled nebylo tak samozřejmé. Nyní to potvrzuje britský retailový řetězec Tesco svou novou kampaní, která pracuje se stejným principem.
Tesco má ve Velké Británii 30% tržní podíl a je součástí každodenního života milionů lidí. Barevnost a font jeho loga jsou v zemi jasně rozpoznatelné. V aktuální kampani řetězec nahradil svůj název na plastových taškách jinými slovy, jako jsou „Treat“, „Party“, „Loved“ a „Share“.
Za kreativou stojí agentura BBH London. Produkce Iconoclast pod vedením režiséra Fernanda Nogariho pak natočila spot s názvem „It’s Not A Little Thing. Its Everything“. Ten — stejně jako alternativní názvy na taškách — odkazuje na to, že jídlo není podružnost, ale „všechno“. Rozhodně tedy pro lidi z Tesca. Reklama ukazuje příběhy spojené s přípravou jídel i společnými zážitky u stolu.
Tímto komunikačním konceptem Tesco nahrazuje svou dosavadní strategii „Food Love Stories“, kterou využívalo posledních sedm let. Limitovaná edice tašek s dlouhou životností bude během kampaně dostupná v obchodech. Tašky jsou zároveň klíčovým prvkem OOH kampaně, která využívá různé formáty venkovní reklamy.
Změnu názvu společnosti v reklamách si řetězec vyzkoušel už loni s kampaní „Tesco Icons“, v níž byl logotyp řetězce nahrazen fotografiemi potravin.
V další větvi letošní kampaně pak Tesco upozaďuje své logo pro změnu ve prospěch makro fotografií potravin, u nichž hrají prim slogany jako „Crisp“, „Golden“, „Earthy“ a „Juicy“. V tomto případě věnované křupavému salátu, zlatavému žloutku, zemitým houbám a šťavnatému rajčeti.
Kampaň je skutečně 360stupňová a Britové se s ní setkají nejen na ulicích, ale i v televizi, digitálních médiích, na VOD platformách, v tisku, kinech a rádiu.
Zdroje: AOTW, Tesco UK
Kam dál?
Jak se udržíte při jízdě autem na cestě? Mějte oči na hranolkách. Samozřejmě metaforicky.