Tři spoty ukazují, jak se postavit nenávisti proti židům

23. 2. 2024 | Aneta Binerová
„Proti židům je namířena většina nábožensky orientovaných útoků ve Spojených státech,“ varuje Nadace pro boj s antisemitismem. Své tvrzení doprování skvěle natočenou sérií spotů, které nabízí možná řešení.



Kampaň: 
#StandUpToJewishHate (Postavte se nenávisti páchané na židech)

Klient: Foundation to Combat Antisemitism (Nadace pro boj s antisemitismem)

Agentura: Wunderman Thompson USA

Ve Spojených státech se 2,4 % populace hlásí k židovské víře. Přesto se židé stávají obětmi 55 % nábožensky laděných útoků. Nadace pro boj s antisemitismem se na tento nepoměr rozhodla upozornit. Vyzývá (nejen) američany ke sdílení hashtagu v podobě symbolického modrého čtverce, který zabírá přesně 2,4 % vaší obrazovky.

Na sociálních sítích se nadace se kampaní snaží zejména nabídnout pomoc židovské veřejnosti. Příkladem je následující příspěvek na instagramu:

„Společně můžeme židovské komunitě ukázat, že nebojuje sama. Sdílejte toto video a hashtag, abyste vyjádřili svou podporu. #StandUpToJewishHate (Postavte se proti židovské nenávisti).

Ve spolupráci s místní pobočkou agentury Wunderman Thompson nadace dále vytvořila také tři filmové spoty odhalující podoby některých zločinů. Snímky zároveň nabízí způsob, jak proti útokům bojovat.

První spot představuje příběh otce a syna. „Viděl jsem, co jsi napsal na sociální sítě. ‚Hitler měl pravdu.‘ Tohle jsem tě neučil,“ říká muž, zatímco parkuje před synagogou. „Chceš něco říct? Jdi a řekni jim to do očí,“ doporučí synovi, zatímco ze svatostánku vycházejí židovské rodiny do deštivého dne. Na tváři mladého teenagera se mihne pocit zahanbení. 

„Fráze ‚Hitler měl pravdu‘ se objevila na sociálních sítích v 70 tisících případů,“ oznamuje nadace, zatímco otec se synem odjíždí pryč.

Na celý snímek se můžeme podívat níže.

Druhý příběh je o Isaiahovi, který se světem sdílí své Bar Mitzvah. Pod záznam s jeho modlitbou po několika gratulacích začnou přibývat i nenávistné komentáře. 

„Mohl by tvůj žiďácký frňák být ještě větší?“ „Židi jsou nemoc.“ „Vidím tvoje židovské rohy.“ Antisemitistické poznámky se hromadí. V tom se Isaiahovi dostane podpory od afroamerické hudební skupiny Sing Harlem, která jeho modlitbu přezpívá a capella

Jejich ztvárnění si můžete nyní poslechnout.

 „Téměř 70 % židovských Američanů v minulém roce čelilo antisemitistickým útokům online,“ doplňuje opět nadace fakta před koncem videa.

Poslední klip vypráví o mladé matce s malou holčičkou, která ráno najde na vratech od garáže svastiku doprovázející nápis „Pryč s židy.“ 

 „Každý čtvrtý žid žijící v Americe se v minulém roce stal obětí zločinu z nenávisti,“ doplňuje nadace.

Vlna protiždovských nálad, kterou spustil barbarský útok Hammásu na Izrael 7. října minulého roku a ještě více pak doteď trvájící odvetné akce na území Palestiny, jen dokazuje, že antisemitismus není reliktem minulosti. O to víc je třeba upozornit na to, že nic podobného není přijatelné. 

Zdroj: Stand up to Jewish Hate

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Podobné články: