TV reklama trhala loni rekordy. Její ceníková hodnota přesáhla 42 miliard korun
Z monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, který každoročně nabízí pohled do celoročních dat ceníkových hodnot umístěné reklamy, vychází televize jako nejsilnější mediatyp roku 2016. Inzerce v ní zveřejněná loni dosáhla hodnoty 42,4 miliard korun, což je zároveň o 19 % více než v roce 2015. Další mediatypy jako rádio, tisk a OOH si v rámci monitorovaných zdrojů rovněž meziročně polepšily. Největším zadavatelem byla v roce 2016 společnost Procter & Gamble Czech Republic.
„Reklamnímu trhu se v loňském roce dle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun. Oproti loňsku tak evidujeme zhruba 13% nárůst. Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize, která si meziročně polepšila téměř o pětinu na 42,4 miliard korun. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy,“ komentuje výsledky monitoringu Ad Intel Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.
Z výsledků je dále patrné, že reklamě se dařilo i napříč ostatními mediatypy.
Nielsen Admosphere monitorovaná část internetového trhu s reklamou také roste – kompletní data za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února.
Třetím největším inzerentem v roce 2016 byl Lidl ČR. V mnoha jeho kampaních figurují už několik let šéfkuchaři Paulus a Ihnačák.
Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě společnost Procter & Gamble Czech Republic, její cena činila 1,4 miliardy korun, což zároveň představuje 43% nárůst oproti roku 2015. Alza.cz umístila loni reklamu za 1,2 miliardy korun (+33 %). Reklamní prostor v hodnotě nad miliardu korun využil ještě zadavatel Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 1,1 miliardy korun (+5 %).