Utajený avatar ve hře Fortnite pomáhá týraným dětem

17. 7. 2022 | Kristýna Vozková
Více než 12000 žádostí o přátelství a třicet zachráněných dětí denně. Utajený avatar asociace L'Enfant Bleu naslouchal během pandemie nezletilým obětem domácího násilí v oblíbené hře Fortnite. Tato kampaň bodovala na Cannes Lions dva roky po sobě a vyburcovala k boji proti týrání dětí i francouzskou vládu.

Každých pět dní je zabito jedno dítě. Právě touto děsivou statikou začíná spot kampaně Undercover Avatar, která na letošních Cannes Lions získala zlato v kategorii Creative Effectiveness. Asociace L'Enfant Bleu zaměřující se na ochranu dětí ve Francii ve spolupráci s kreativní agenturou Havas Sports & Entertainment vytvořila herního avatara, který pomáhal týraným dětem v prostředí oblíbené počítačové hry Fortnite.

„Utajený avatar” (Undercover Avatar) se pohyboval ve virtuálním světě Fortnite ne proto, aby hrál, ale aby navazoval přátelství s mladými hráči, komunikoval s nimi a snažil se v rozhovorech odhalit známky úzkosti nebo týrání. Dobrovolníci z acociace L'Enfant Bleu se nalogovali do hry a drželi avatara aktivního 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Během doby, kdy byla postava online, obdržela od mladistvých více než 1200 žádostí o přátelství a zhruba ve 30 % případů se jednalo o týrané děti. V průměru avatar pomohl 30 z nich každý den.

Kromě samotné pomoci obětem domácího násilí si kampaň zároveň kladla za cíl zdůraznit roli videoher při zvyšování povědomí o tomto společenském fenoménu, který získal během období lockdownu na intenzitě. Během první vlny covid-19 francouzské úřady zaznamenaly pokles zpráv o domácím násilí zaměřeném na děti. Neznamenalo to však, že by násilí ubývalo, ubývalo pouze nahlášených případů. Samotné oběti o týrání často mlčí, a pokud nemají možnost opustit domov, je pro jejich okolí detekce domácího násilí velmi složitá. Tvůrci se proto rozhodli mladistvým pomáhat v jejich přirozeném prostředí – v online světě jedné z nejvíce populárních videoher. Hru Fortnite hraje více než 380 milionů hráčů po celém světě a 53 % z nich je ve věku 10 až 25 let.  Nejdříve vytvořili speciálního avatara, který bude vzbuzovat u této věkové kategorie důvěru, následně jej stáhli a výsledky kampaně vypustili do světa. Hned první den kampaň získala více než 50 milionů impresí. Díky masivnímu PR se celkový počet impresí vyšplhal až k 700 milionům. Časopis Vogue avatara označil za „modrého anděla, který odpovídá na dětské volání o pomoc”, list La Nación vydal článek, kde Fortnite díky avatarovi nazval komunikačním kanálem pro děti v nouzi.

Dopad byl tak silný, že na ni zareagovala i francouzská vláda a Evropská komise. Vláda se rozhodla zřídit speciální skupinu, která bude pracovat na využití videoher k identifikaci týraných dětí.

Kampaň zabodovala na Cannes Lions už v loňském roce. Získala zlato v kategorii Entertainment a bronz v kategorii Media. Byla zároveň vyhlášená v rámci WARC Effective 100 za nejvíce oceňovanou kampaň roku 2022. Fabrice Plazolles, který zastává v agentuře Havas pozici Chief Creative Officer uvedl v rozhovoru pro magazín Dare! patřící Havas Group, že byla patrně právě snaha ukázat, že online prostředí může skutečně pomáhat a že gaming může mít na mládež i dobrý vliv. A ve světě počítačových technologií mohou mít takovéto snahy opravdu zásadní dopad.

Zdroje: Adobo Magazine, Purpose Awards

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: