V brazilské prodejně s nábytkem oživili Pinterest v reálném světě
Výběr nábytku, který dotvoří váš domov, není nic jednoduchého. Musíte se na něj podívat, nejlépe si k němu nebo na něj posadit. V úvahu připadá i vyfocení a ukázání rodině či nasdílení s přáteli. Minimálně druhá „sociální část" jde vyřešit jednodušeji, alespoň tedy v brazilském řetězci s nábytkem Tok&Stok, kde propojili Pinterest s fyzický světem.
V obchodě umístili ke každému nábytku připínáček v nadživotní velikosti, po jeho zmáčknutí byl tento konkrétní kus připíchnut navirtuální nástěnku v sociálním médiu Pinterest daného člověka. Chápete přitom správně, že největší problém byl se správným zjištěním toho, kdo pin stlačil. Lidé s touhou vyzkoušet tuto funkci museli mít zapnutou mobilní aplikaci, která odhadovala náležitost k právě použitému pinu na základě fyzické blízkosti skrze bluetooth technologii. Lépe to vysvětluje následující video.
Stáhnutí aplikace PinList aplikace asi není něco, co udělá každý návštěvník obchodu. Při tak velkém výskytu obřích připínáčků si ale jistě úplně všichni pomysleli, k čemu to je dobré. Samotná aplikace se navíc chovala značně intuitivně. „Inovace spočívá zejména v jejím jednoduchém a intuitivním použití a v technologiích, které stojí za ní, takže nemusíte nechávat aplikaci zapnutou nebo párovat bluetooth telefonu s fyzickým připínáčkem," řekl Adweek Igor Puga, viceprezident pro integraci a inovaci v agentuře DM9DDB, která za promo akcí stojí.
V e-commerce se dlouhodobě snaží přiblížit co nejvíce zážitku z kamenných obchodů. Je tak osvěžující vidět tu a tam něco úplně opačného. Jedinou škodou je to, že díky rozhodnutí Pinterestu z posledních týdnů není již myšlenka kampaně zcela aktuální. Právě možnost „Pin It" byla prý pro mnoho uživatelů, obzvláště na ne-anglicky mluvících trzích, nepřirozená. I proto se nyní mění globálně tlačítko na „Save It".