WhatsApp testuje vyhledávání obrázků od Googlu. Chce bojovat s dezinformacemi

19. 3. 2019 | Milada Zemanová
Obrázky, které vám někdo pošle v rámci aplikace WhatsApp, budete moci na jeden klik vyhledat v Google obrázcích. Vylepšení má napomoci snadnému zjištění, zdali vám někdo neposílá fake news.
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

WhatsApp se připojuje k boji proti dezinformacím a testuje nástroj „ search image” (vyhledávání obrázku, pozn. redakce ). Ten je podporován Googlem a umožní uživatelům jednoduše zjistit, jestli je konkrétní obrázek pravdivý, nebo ne.

Zdroj: WABetaInfo

O beta verzi vyhledávacího nástroje poprvé informoval portál WABetaInfo, který ji objevil ve verzi WhatsApp 2.19.73 pro Android. V případě, že bude tento nástroj následně globálně spuštěn, pak jej najdete po zvýraznění fotografie, kterou vám někdo poslal přes WhatsApp (nebo kterou jste odeslali vy sami) a následně kliknete na třítečkové menu. Google následně otevře okno prohlížeče, ve kterém ukáže výsledky pro toto vyhledávání.

Zdroj: WABetaInfo


Možná si ještě pamatujete hoax z loňského roku, který tvrdil, že na pražské Masarykovo nádraží přijelo 1500 migrantů z Německa. Toto video na facebooku rozšířil Josef V., který s ním zamířil do skupiny „Cítím se podvedený Václavem Havlem“.


Pravda byla ovšem někde jinde a ve skutečnosti se jednalo o cestující, kteří vystupovali z vlaku v anglickém městě Brighton. A právě takovým případům má Google search image v aplikaci WhatsApp zamezit.

Poslední dobou WhatsApp čelí problémům se šířením dezinformací a dokonce nedávno nastavil nižší limit pro přeposílání zpráv. Od ledna tak každá zpráva může být přeposlána pouze 5x (oproti původním 20). Nový nástroj může být účinný, tedy za předpokladu, že si uživatelé následně dají práci a budou se o fotografiích chtít dozvědět něco dalšího. Teď mají ovšem možnost kontroly skutečně pár kliků daleko.

Zdroje: Wersm, WABetaInfo, Info.cz

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: