YouTube zruší půlminutové reklamy, co nejdou přeskočit
YouTube oznámil, že už nebude podporovat reklamy se stopáží 30 vteřin, co nejdou přeskočit. Jednalo se o největší úlitbu tradičním inzerentům navyklým z TV na jiné pořádky. I ty ale brzo skončí.
Mluvčí YouTube uvedl:
„Jsme odhodláni poskytovat online uživatelům lepší zážitek při sledování reklam. I proto jsme se rozhodli, že přestaneme od začátku roku 2018 podporovat 30vteřinové nepřeskočitelné reklamy a zaměříme se místo toho na formátu, které budou vyhovovat uživatelům i inzenrentům zároveň."
Změna nepoznamená volbu nepřeskočitelnosti u kratších spotů, například 20vteřinového. Prioritou mají být loni uvedené 6vteřinové spoty.
Reklamy na YouTube začaly s 30vteřinovou stopáží. Nejrozšířenějším formátem jsou TruView Ads s možností přeskočení po pěti vteřinách. Jistý podíl reklamy, u kterých se tlačítko přeskočit neobjeví, byl pak aktem majícím přesvědčit ty nejzatvrzelejší inzerenty žijící v televizní éře. Nyní je však patrné, že Facebook, Snapchat i Instagram dokázaly marketéry přesvědčit, aby začali myslet při tvorbě video reklam pro jejich platformy jinak. YouTube tak doufá, že na jeho pravidla hry přistoupí i „dinosauři". Internet není televize a je nejvyšší čas, aby si to uvědomili.
Zdroje: MarketingLand, Campaign