Air AI od živého člověka na telefonu nerozlišíte. Zvládá až 40minutové hovory
Lidé v továrnách budou dost možná za 5 let stále dělat precizní mechanickou práci, protože robotická ramena zatím lidské prsty neumí plně nahradit. Generativní AI ale překvapivě hrozí lidem, kteří se živí přímou mezilidskou interakcí na linkách zákaznického prodeje nebo podpory. Přesně k jejich nahrazení může sloužit projekt „Air AI“, jenž byl nově spuštěn v beta testu.
Jeho tvůrci se chlubí tím, že tato technologie dokáže po telefonu vést se zákazníky hovory dlouhé 5-40 minut bez toho, aby poznali, že na druhé straně není živý člověk. Poslechněte si ukázku níže, v níž prodejce stvořený umělou inteligencí mluví s potenciálním zájemcem o vůz značky Tesla. Dokáže s ním zavést lidský, avšak prodejně relevantní small talk a do 5 minut domluvit s volajícím termín zkušební jízdy s Teslou ve městě, ve kterém se nachází.
Ano, odpovědi nepřichází v setinách vteřiny a umělá inteligence si na jejich tvorbu nějakou vteřinu vezme. Její hlasový projev ovšem není robotický, jde k věci a je schopna posunout konverzaci k vytyčenému cíli.
Jistá forma automatizace v zákaznické podpoře a prodeji po telefonu již existuje mnoho let. Je ale řadou lidí nenáviděna, protože obvykle funguje jako pomalý rozřazovací systém dle požadavků volajícího. Zmáčkněte na vaší klávesnici hvězdičku a číslo 5, pokud jste také pocítili při podobném čekání na živého operátora rozmrzelost či naštvání…
CEO Air, Caleb Maddix, uvádí v tiskové zprávě:
„Jsme nadšeni, že můžeme světu představit (službu) Air. Věříme, že Air má potenciál změnit způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky. Air je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, je přesný a dokáže vyřídit více hovorů najednou. To znamená, že podniky nyní mohou svým zákazníkům poskytnout podporu, kdykoli ji potřebují, aniž by musely najímat a školit lidské agenty."
Pokud Air AI dokáže doručit to, co jste měli možnost slyšet v ukázce, v masovém měřítku, může to mít značné dopady. A to zejména na ochlazení poptávky po „živé pracovní síle“ v této oblasti a také na násobné navýšení kapacity firem obsluhovat své stávající zákazníky i telefonicky „nahánět“ potenciální nové. Představte si, že po ne tak dlouhém tréninku budou mít firmy armády tisíců prodejců…. Fantazie pro jejich majitele, potenciální zdroj úzkosti a automatického neodpovídání na hovory od neznámých čísel pro běžnou populaci. Dle Air AI bude moct její technologie zastat práci lidí z oddělení zákaznické podpory, account executives, prodejců finalizujících zakázky, ale třeba i terapeutů. A to bez požadavků na mzdu, lidskou pracovní dobu nebo víkendy.
Tato technologie má být veřejně dostupná za několik měsíců. Do fáze beta testování se za jeden den již přihlásilo více než 50 000 společností. Na čekací listinu se můžete zapsat i vy zde.
Tip redakce
Při tak rapidním rozvoji AI z poslední doby je poněkud kacířské volat po opatrnosti. Poslechněte si ale následující ukázku služby Google Duplex nabízející hlasového AI asistenta, který bude například brát volání zákaznic a zákazníků za kadeřnice a uzavírat s nimi rezervace. A zkuste si také tipnout rok, kdy bylo toto video uveřejněno.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bylo to v roce 2018 na vývojářské konferenci I/O a více si o tom můžete přečíst v našem článku zde. Důležité je ale dodat, že Google Duplex ve své jiné formě „webového pomahače“ byl svými tvůrci ukončen ke konci loňského roku, výše představená hlasová verze služby se nadále rozvíjí. Můžeme přitom bez obav říct, že se dosud nestala masově používanou. Dovolte nám tak mít při poslechu demo ukázek hlasových AI asistentů jistou míru skepticismu k tomu, kdy skutečně bude pak podobná služba fungovat v praxi.