Augmentovaná realita ve službách Land Roveru
Jak představit zákazníkům výhody nového modelu automobilu, když na testovací jízdy zbývá stále méně a méně času? Jistě, můžete vozidlo propagovat texty, hezkými obrázky v časopisech nebo v televizi. A nebo můžete využít augmentovanou realitu, jako to udělala značka automobilů, Land Rover. V motorovém průmyslu ale rozhodně není sama.
Jen si to představte, procházíte libovolný časopis a narazíte na reklamní dvojstránku. Není to ale ledajaká printová reklama. Abyste získali všechny informace, je potřeba vytáhnout chytrý telefon. Namíříte foťák na první symbol a pomocí čtečky, která technologii rozšířené reality podporuje - tedy například Blippar - se vám na obrazovce rozběhne nový zážitek. V případě Land Roveru tak skrze vibrace vyzkoušíte, jak auto reaguje na různý terén. Když oskenujete další symbol, mobil vám po naklonění přehraje, jak zní motor při zvyšování a snižování rychlosti. Třetí obrázek ukáže krátké video. Naráz máte mnohem přesnější ponětí o tom, co znamená mít auto od Land Roveru se systém Sensory Overdrive.
Co by to bylo za zážitek, kdybyste se o něj nemohli podělit se svými přáteli. Land Rover tak už po prvním týdnu od spuštění zaznamenal přes 66 tisíc interakcí a řadí se mezi nejlepších 5 kampaní s využitím aplikace Blippar. Kampaň pro Sensory Overdrive ostatně není první, ve které Land Rover využil augmentovanou realitu. V březnu 2013 tak značka představila svůj nový, luxusní vůz Range Rover na speciální akci pro VIP zákazníky. Vše začalo odvozem do zákaznického centra a pokračovalo personalizovanou prohlídkou centra, plného obrazovek s touch-screeny a vyprávěním o značce i novém vozu. To nejdůležitější ale čekalo na zákazníky v temné oválné místnosti, kde se na stěnách přímo pomocí videomappingu před jejich zraky ve fenomenální vizuální show začal "rodit" nový automobil. Zážitek, na který rozhodně jen tak nezapomenuli.
Land Rover ale není jediná značka automobilů, která augmentovanou realitu využívá. Tuto metodu vyzkoušel i třeba výrobce automobilů Volkswagen při propagaci nové verze legendárního "Brouka" v roce 2011. Na první pohled v kampani využili prostě jen tradiční média - billboardy, plakáty na zastávkách atd. Na druhý pohled, ten skrze foťák mobilu, se ale dělo něco úplně jiného - vůz skákal z rampy, projížděl se po hraně billboardu a podobně. A evidentně to mělo úspěch - u billboardů se shlukovali lidé a fascinovaně koukali na obrazovky svých telefonů.
I Hyundai se rozhodl překročit hranice tradičních reklamních formátů a reality, při promování vozu Accent. Na budovu proto promítli skrze videomapping krátké představení. To ale nebylo všechno. Jakmile spadla plachta, účastníci projekce mohli vidět auto přímo na stěně budovy a k němu kráčejícícho řidiče. Jakmile se přihlížející trochu vzpamatovali, úžasná videomappingová show mohla pokračovat. Ačkoliv je jisté, že něco takového muselo stát obrovské peníze, míra pozornosti, kterou tato kampaň získala tyto výdaje každopádně vyrovnala.