Billboardy, které léčí a napodobují své okolí
Česko je dlouhodobě zemí doslova posetou reklamními billboardy. A přestože by měly na základě dříve schváleného zákona do poloviny roku 2O17 zmizet alespoň reklamní cedule u dálnic, najdeme jich tu pořád ještě tisíce. O to zajímavější se pak jeví příklady iniciativ, které reklamní plochu využívají k netradičním účelům. Jedním z nich je umělecký počin Healing tool Briana Kanea.
Umělec se rozhodl dva billboardy v americkém Massachusetts v podstatě zapustit do okolí tím, že na ně projektoval fotografie okolí – stromy, noční oblohu nebo měsíc. „Cílem projektu je zprostředkovat dočasné uvolnění a neočekávanou krásu během denního dojíždění,“ vysvětluje Kane na svých stránkách. „Během dne se na monitoru objevují fotografie konkrétní oblasti. Nahrazujeme chybějící pozadí a vytváříme magické okno do jiného rozměru.“
Projekt Healing tool je pojmenovaný podle nástroje Photoshopu (v češtině Retušovací štětec), který umožňuje imitovat okolí místa, na které jej použijeme. Dvojznačným názvem tak proniká smysl projektu. Má za účel napodobovat své okolí stejně jako jej léčit. Ozdravný efekt je však cílený především na samotné řidiče.
„Tím, že odstraníme marketingové sdělení z reklamní plochy, vytváříme neočekávaný okamžik introspekce. Lidé pak mohou obraz interpretovat na základě své zkušenosti, bez nutného jednostranného zaměření na obsah reklamy,“ komentuje to Kane.
Není to poprvé, co byla reklamní plocha použita k netradičnímu účelu. Novozélandská služba MetService.com například vytvořila jednoduchý a vtipný reklamní koncept. Jejich zcela prázdný, průhledný billboard měl představovat zpravodajství z aktuálního stavu počasí.
Zdroj fotograie: Adweek
Kam dál
Ještě dál, než Kaneův projekt promítání fotografií přírody, zašla zahrada „ve vzduchu“ umělce Stephena Glassmana. Přečtěte si v našem článku, jak využil plochu billboardu on.
Zdroj: Adweek