Buďte krásnější s novou náplastí Dove
Značka Dove je známá svými propracovanými kampaněmi zaměřenými na ženy a podporu jejich krásy. V novém spotu Patches se jí povedlo přesvědčit ženy, že proto, aby byly krásné, potřebují náplast. A pak to zase vyvrátila.
Kampaně Dove jsou pokaždé svým způsobem sociálním experiementem. Po Real Beauty Sketches přichází Patches, které překvapivě míří do řad průmyslu kosmetických přípravků. Ženám totiž říká, že k tomu aby byly krásné, nepotřebují doslova nic. Ale neřeknou jim to hned. Skupina dam totiž dostala možnost účastnit se na vývoji speciální, revoluční náplasti RB-X, která jim zaručí, že budou krásnější, lepší i žádanější. Kdo by něčemu tak jednoduchému rád neuvěřil, že?
V rámci projektu měly tyto účastnice každý den zaznamenávat svůj deník. A opravdu, náplast fungovala. Ženy se nejprve cítily úplně stejně a spíše přemýšlely, jestli má náplast nějaký účinek. Jak ale experiment pokračoval, každá z nich se postupně začala cítit sebejistější, hezčí, přitažlivější. Na konci snad všechny uvedly, že by si náplast koupily nebo doporučily někomu dalšímu. A také je zajímalo, co v ní vlastně je tak zázračného, že se díky tomu staly hezčí. Odpověď je jednoduchá. Nic. Všechno, co se zlepšilo, dokázaly ony samy a jejich mysl, žádný zkrášlovací prostředek.
Co je ale v tomto spotu z produkce Ogilvy&Mather je fakt, že Dove tímto kritizuje používání všech možných kosmetických produktů proti stárnutí. Svým způsobem i včetně těch svých. Pokud ženám ke kráse stačí jen ony samy a jejich mysl, na co mít v koupelně řadu produktů?
Video, které za týden na YouTube získalo přes 15 milionů zhlédnutí má své fanoušky i odpůrce. Část lidí se cítí poselstvím, že krása je jen stav mysli posílena a inspirována, druhá část ale kritizuje, že ženy ve videu jsou jednoduše velmi naivní, když nepoznají placebo efekt.
Dove už vloni zabodoval reklamou Real Beauty Sketches, ve které nic netušící lidé přicházeli do místnosti a muži za plentou popisovali samy sebe. Ten je na základě jejich popisu kreslil. Poté je popsali úplně neznámí lidé, kteří je potkali jen na pár minut. Při porovnání obou skic tak účastníci experimentu snadno zjistili, že se popsali ošklivějš, než jak je vidí úplně cizí lidé. Více si můžete přečíst v samostatném článku.
Zdroj: AdWeek