Cross-device studie Googlu: Lidé tráví na mobilech o více než 30 % více času než na desktopech
Jestli má někdo data k tomu, aby dokázal určit posun v uživatelském chování, je to Google. Jeho nová „cross-device studie" sbírala data od 1. ledna do 31. března 2016 a vypovídá o chování uživatelů ve věku 18-49 let na americkém trhu. Dokazuje, že je mobil dominantní platformou a nezanedbatelná část lidí si při vyhledávání vystačí pouze s ním.
V průměru využívalo 80 % z respondentů denně chytrý telefon, již jen 67 % osobní počítač a nejvíce okrajovým zařízením pak byl tablet s 16 %.
Uživatelé strávili na svých telefonech denně v průměru 170 minut na chytrém telefonu, 120 minut na osobním počítači a zhruba 75 minut na tabletu. To nazančuje často zmiňovaná upozornění na to, že se stáváme závislí na smartphonech a pociťujeme nutkání být neustále online a v centru dění. Odpovídá tomu i zjištění studie, které nejčastější používání smartphonů dle lokace dělí na tyto čtyři:
- 1. Domov
- 2. Práce
- 3. Obchody
- 4. Restaurace a bary
Jiná studie o využívání mobilů od Burke and Thrive Analytics říká, že smarpthony nejsou jen o používání venku, ale že začínaní u mnoha lidí plnit funkci dominantního zařízení i doma.
Jen 57 % lidí přeskakuje denně mezi zařízeními, tedy nejčastěji mezi smartphonem a desktopem. Ovšem 21 % používá alespoň dvě zařízení zároveň. Nejvíce překvapivou zprávou ovšem je, že 27 % lidí jsou výhradně uživateli smartphonu. Dle Googlu lidé, kteří na něm vyhledávají, jsou z 39 % ti, co tak činí jen smartphonech, a z 32 % ti, jež používají pouze desktop.
Následující tabulka pak ukazuje nárůst mobilního vyhledávání v jednotlivých kategorií.
Americký trh není tak mobilně založený jako ten ze zemí rozvojového světa nebo z výkonných ekonomik na jihovýchodě a východě Asie. Spíše předznamenává trend, ke kterému se v Česku obvykle blížíme. Proto tak představuje dobrou předpověď toho, jak může uživatelské chování naší populace brzy vypadat.