Facebook hledá reklamní využití stylového formátu poloanimovaných fotografií
Facebook se začíná vážně zajímat o cinemagraf, formát na pomezí videa a fotografie. Tento obrázek, ve kterém se na statickém pozadí pohybuje jen jeho část, má totiž dobrý potenciál vylepšit účinnost reklam ve feedu. Jak uvedl zdroj portálu AdWeek, brzy se ho na Facebooku a Instagramu objeví tuny.
Již před třemi lety jsme v tomto článku psali, jak nový formát mění svět módy. Doteď šlo ale spíše o kuriozitu, o které se příliš nemluvilo. Cinemagraf je dítkem fotografů Kevina Burga a Jamie Beckové, kteří s tímto nápadem přišli v roce 2011. Jejich polo-pohyblivé obrázky se týkaly především světa módy. Myšlenka na jejich využití pro reklamu však není zcela nová. Sociálně zaměřené kampaně pro drahé módní značky jako Chopard už se objevily na sociální síti Tumblr.
Inzerenti neustále prahnou po nástrojích, kterými přilákají uživatelovu pozornost, a cinematograf by mohl být jedním z nich. Bude zajímavé sledovat, jestli se bude konat renesance reklamy ve feedu. Cinemagrafům se nedá odepřít magická atmosféra, kterou navozují. Potenciál, jenž plyne ze spojení statického a živého obrazu, je jistě velký. Sami se přesvědčte, jak na vás cinemagrafy působí.
Některé značky jako třeba Coca-cola již cinemagrafy na svém Facebooku sdílely. Díky automatickému přehrávání videa se tyto obrázky samy rozpohybují a uživatelé je akceptují stejně jako video. Jedinou překážkou v jejich masovém rozšíření může být komplikovaná produkce, která může zabrat i několik týdnů. Přesto už nyní dostává dvojice fotografů nabídky ze strany mnoha značek. „Nechtějí video, které je příliš rušivé; chtějí cinemagraf, protože je mnohem elegantnější,” uvedla Becková.
Zdroj: AdWeek, Cinemagraphs.com