Facebook ruší 5 000 atributů pro cílení reklamy. Chce minimalizovat riziko zneužití
Facebook chce předcházet diskriminaci svých uživatelů. Proto se rozhodl odstranit 5 000 možností filtrování cílové skupiny pro reklamy. Cílem opatření je hlavně to, aby některé konkrétní zájmy či vlastnosti, nemohli být použity proti cílové skupině. V sekci „podrobné cílení” tedy nebude možné vyloučit uživatele například na základě jejich etnické příslušnosti nebo náboženství.
Vice-prezident Facebooku pro státní a místní politiku Will Castleberry, se k situaci vyjádřil diplomaticky:
„Diskriminační inzerce na naší platformě nemá své místo. Budeme pokračovat ve zlepšování našich reklamních produktů tak, aby odpovídaly potřebám, byly efektivní a bezpečné pro všechny.“
Facebook oznámil, že ačkoliv byly možnosti filtrace cílového publika využívány ve většině případů poctivě, považuje prevenci jejich zneužití za důležitější než přesné cílení. Již nebude možné vyloučit uživatele podle jejich náboženství, rasy, národnosti a některých dalších demografických údajů.
Facebook chce v návaznosti také inzerenty vzdělávat v tom, co se smí a co se nesmí. Povinnosti inzerentů a pravidla budou připomenuta v rámci speciálního „školení“ proti-diskriminační politiky. Nově budou muset touto certifikací projít všichni inzerenti (v minulosti se vztahovala hlavně na inzerci nemovitostí, zaměstnání a půjček).
Text „školení“ Facebook připravoval s experty, aby byl opravdu jasně vysvětlen rozdíl mezi povoleným cílením a diskriminací. Certifikace začne ve Spojených státech – kdy se přehoupne do Evropy Facebook neuvádí.
Proč začaly Facebook tyto aspekty cílení reklamy najednou tak trápit? Začalo to nenápadně, když si nezisková organizace ProPublika všimla, že mohou inzerenti některé uživatele z cílení svých reklam vyloučit. Postupně se přidali další organizace – např. National Fair Housing Alliance, která si všimla, že majitelé bytů ve svých reklamách vylučují některá etnika, jedno či druhé pohlaví, nebo jedince na základě jejich rodinného stavu. Se státem Washington se pak Facebook dohodl, že sjedná nápravu do 90 dní. Nicméně mluvčí společnosti uvedl, že na tomto problému pracují již dlouho, a že to s výše uvedenou stížností nesouvisí: „Na budování těchto nástrojů pracujeme již dlouho a sbíráme zpětnou vazbu od různých externích skupin.“
Kam dál?
Engagement fanoušků a organický dosah příspěvků na Facebooku nezadržitelně klesá. Jak s tím bojovat? Podívejte se na 3 tipy, jak výkon vaší stránky znovu nastartovat.