Google a Facebook pomáhají hledat pohřešované lidi v Nepálu

27. 4. 2015 | Dan Škvařil
Po nedávném zemětřesení v Nepálu se pohřešuje mnoho osob včetně několika Čechů. Facebook a Google přispěchali se službou, která pomůže rodinám a známým zjistit, zda jsou jejich ohrožení přátelé a příbuzní v pořádku.

Sobotní zemětřesení v Nepálu si vyžádalo již téměř 4 tisíce obětí a těžce poničilo hlavní město jedné z nejchudších zemí světa. V oblasti je zároveň mnoho pohřešovaných, podle posledních zpráv je mezi nimi i 25 Čechů. Infrastruktura malebné země pod Himálajemi je velmi špatném stavu, což může bránit jejich brzkému nalezení. Situaci s pohřešovanými se snaží řešit také Facebook a Google prostřednictvím svých služeb. Ty ověřují, zda jsou ohrožení uživatelé v bezpečí.

Google proto aktivoval službu pod názvem Vyhledávač osob. Jedná se o jednoduchou crowdsourcingovou databázi, která shromažďuje a poskytuje informace o obyvatelích zasažených oblastí. Služba je dostupná také pomocí sms. Poprvé byla tato aplikace použita v roce 2010 po zničujícím zemětřesení na Haiti. Celkově přes ni byly registrovány již stovky tisíc lidí v průběhu několika dalších katastrof, které od té doby nastaly. V případě nepálského neštěstí již databáze obsahuje přes 5 tisíc záznamů a toto číslo s každou hodinou stoupá.


Také Facebook nabízí podobnou pomoc díky funkci Facebook Safety Sheck. Nabízí uživatelům, aby jednoduše oznámili přátelům a rodině, že jsou mimo nebezpečí. Zároveň žádá známé ohrožených osob o potvrzení, že tito jsou v bezpeční. „Dnes ráno jsme aktivovali Safety check pro lidi zasažené zemětřesením v Nepálu,“ napsal v sobotu ráno Mark Zuckerberg na svůj profil. „Jde o jednoduchý nástroj, jak informovat vaše rodiny a přátele, že jste v pořádku. Pokud se nacházíte v jedné ze zasažených oblastí, dostanete upozornění, které se vás zeptá, zda jste v pořádku a jestli si chcete zkontrolovat, jak jsou na tom vaši přátelé.“



Funkce Facebooku byla vytvořena na základě produktu, jenž vznikl v návaznosti na japonské Tsunami z roku 2011. Tento produkt ihned získal pozitivní odezvu a byl pak dále rozvinut do dnešní podoby.


Reakce indické ženy, která díky funkci Safety Sheck získala informace o pohřešovaných přátelích


Zdroje: Mashable, Time, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: