Jak zaujmout art directora? Pošlete mu svoji akční figurku
Lidé z kreativních profesích musí o zajímavou práci čím dál více bojovat. Platí to i pro fotografy. Ti vykonávají povolání, které prodělalo v posledním desetiletí snad největší inflaci. Díky čím dál větší dostupnosti foto vybavení na profesionální či skoro profesionální úrovni je venku příliš mnoho lidí zvládající vytvořit řemeslně dobré fotografie. Zaujmout tak agenturního art directora a přesvědčit ho, že další práce má být právě vaše, je o to těžší. Švéd Jens Lennartson se nespokojil s nápaditou vizitkou nebo netradiční podobou portfolia. Jeho fotografie dostaly v očích příjemce tvář, a dokonce i tělo. K odeslání k povolaným rukám odeslal 400 „akčních figurek" fotografa Jense Lennartsona zhruba v měřítku 1:9.
Lennartson vysvětluje na svém blogu: „Pokud jste někdy přišli do kontaktu s art directorem či majitelem reklamní agentury, víte, že mají milion věcí na práci a stejný počet lidí, s kterými se mají setkat. Pokud nezanecháte skutečně dojem epických rozměrů, budete zapomenuti. Potřeboval jsem více než obyčejnou papírovou složku, abych vynikl. Marketingová akce, kterou jsme se chystali zprodukovat, měla zajistit, že:
1. Lidé si „to" rádi ponechají na stole;
2. rádi „to" ukážou další lidem;
3. během okamžiku bude „to" ztělesňovat, o čem jsou fotografie Jense Lennartssona – o nepřikrášlené a naturalistické cestovatelské i lifestylové fotografii, bez přílišného vybavení nebo postprodukce ve Photoshopu."
Součástí krabice s figurkou fotografa připomínající svým oblečením Indiana Jonese bylo i Lennartssonovo portfolio složené jako mapa a ukazující cestovatelské i komerční snímky.
Figurek bylo vyrobeno na 400 a byly rozeslány agenturám a časopisům v Malmö, Stockholmu a Göteborgu. Ve videu níže se můžete podívat na to, co čekalo příjemce balíčku při rozbalování.
Po sérii fotografií naleznete i video znázorňující proces tvorby figurek i jejich balení. Kdo by čekal, že se jednalo o jednoduchou záležitost díky technologii 3D tisku, bude zklamán. Jens Lennartson popisuje, jak si vybrali čínského výrobce přes portál Alibaba.com a zasílali si přes půl světa figurku z hlíny a ladili finální podobu po 3 měsíce, než dal zelenou k produkci. Opravdu velké množství práce vložené do sebe-propagace má nicméně své světlé stránky. Dá se říci, že Jens Lennartson nadobro vystoupil z kategorie „bezejmenný fotograf" do mnohem méně početné skupiny těch, kteří umí opravdu dobře prodat svou „značku".
Zdroje: jenslennartsson.se, petapixel.com