Turecký Persil mění billboardy na dětská hřiště
V Turecku nese značka pracích prášků známá v Česku jako Persil název Omo. Nyní stojí za odvážnou kampaní, která dělá v Istanbulu ze svých venkovních reklam prostředky k hraní dětí – tedy dává jim možnost zdravě se zašpinit. Její billboardy v sobě mají integrovanou skluzavku, nástěnnou fotbalovou branku a také mini basketbalové hřiště zasazené mezi budovy.
Není náhodou, že jsou billboardy bílé. Samotným používáním ke hře se na nich nevyhnutelně tvoří fleky, ale to je dle značky zcela v pořádku. To se vymění, zašpiněné oblečení vypere. Jde o to dát dětem příležitost nekoukat se do displejů a pořádně se fyzicky „provětrat“. Zároveň je tato kampaň lokální variací na globální iniciativu Persilu / Omo pojmenovanou „Špína je dobrá“ (V angličtině „Dirt is Good“ a v turečtině „Kirlenmek Güzeldir“, pozn. red.).
Upozornění na nedostatek venkovních aktivit
Tato akce má zároveň solidní potenciál na bezplatnou medializaci. Upozorňuje totiž na znepokojivý fenomén. Za jednu generaci se čas, který si děti hrají venku, zkrátil na polovinu. Mladí lidé čím dál méně chodí ven a jsou pohlcení světem digitálních obrazovek.
„Každý okamžik strávený hraním venku je okamžikem učení a objevování. Chceme podpořit tyto zkušenosti, i když jsou chaotické,“ uvedl v tiskové zprávě brand manager Unileveru, Tati Lindberg.
Kampaň trvající do 15. března 2025 má ambici vytvářet hmatatelné zážitky dostupné všem. Je výjimečná v tom, že z venkovních reklam dělá herní prvek nebo sportovní náčiní. Angažovanost a poslání značky tak posouvá do sféry vylepšování veřejného prostoru. A to skutečně jen tak nějaká reklama neumí.
Kam dál?
„Každá skvrna by měla být součástí hry," říká nová kampaň Persilu, která normalizuje skvrny od krve na dresech vzniklé „v zápalu boje" i u žen.