Kefírer není jen vtipem. Stane se skutečným mléčným produktem

18. 5. 2016 | Petr Michl
Operace Čistý kefír úspěšně pokračuje. Kefírer se má doopravdy objevit v regálech obchodů.

Zdroj: Kefirer.cz

Kefírer v posledních dvou týdnech zaplavil sociální média. Mléčný nápoj s Adolfovým knírkem se však zdál ze všeho nejvíc jako velmi povedený a propracovaný vtip. Včera ovšem jeho tvůrci potvrdili vůli přijít skutečně na trh s mléčným nápojem.

V úvodních příspěvcích i na brněnském billboardu bylo řečeno, že Kefírer má přijít do obchodů již 17. 5.  Upřímně jsme v to v redakci moc nevěřili. Nahlíželi jsme na vítězné tažení Kefírera v sociálních médiích především jako na self-promo kampaň, která má proslavit své tvůrce, pravděpodobně marketingovou nebo grafickou agenturu. Utvrzovala nás v tom třeba i doména stránky Kefirer.cz registrovaná na fiktivní osobu žijící v pohádkových Třeskoprskách z komiksu Čtyřlístek. Včerejší vyjádření na facebookové stránce Kefírera potvrdilo naše odhady jen částečně. Tvůrci se odhalili pouze jako trojice marketérů Dave, Luke a Thomas a potvrdili, že 17. května jste hledali Kefírera ve svých obchodech marně. Tato situace by se ale měla změnit. Zájem médií a fanoušků původce nápadu přesvědčil k tomu, aby se do prodeje zakysaného mléčného nápoje skutečně pustili.


Zdroj: Kefírer / Facebook

Ve svém příspěvku uvádí:

Na začátku bylo slovo. Kefírer. Od doby, co jsme ho vyslovili, jsme se nedokázali přestat smát. Začali jsme do kotle přidávat další tématické vtípky a fakt nás to bavilo. Tak jsme se rozhodli o našeho Kefírera podělit se světem. Za naše dřívější válečné činy jsme si vysloužili billboard, který to vše nastartoval. Spustili jsme k němu microsite a založili facebookové stránky.

No a pak se spustila lavina. Začali jste sdílet náš billboard, ozývala se nám média, vycházely články, přicházely spekulace. Zaplavovaly nás desítky zpráv a emailů a, jelikož jsme markeťáci, tak jsme se toho poctivě chopili. Za chvíli nás celý Kefírer přerostl. Už jsme ho netvořili jen my, ale vy všichni. Za což vám patří obrovský dík. Inspirovali jste nás k novým vtipům, začali vytvářet svoje vlastní Mohamedy, Máslováky apod. Až nám z toho málem unikl slzný plyn.

Takže jsme došli k rozhodnutí. Kefírera prostě vyrobíme. Pro vás. Nejprve jsme dostali kontakt na jednu z největších mlékáren v ČR. Chvilku s námi nadšeně komunikovali a řekli, že do 17. 5. dokáží zajistit výrobu i s distribucí. No jenže nic není tak jednoduché. Pokud jste někdy pracovali v korporátu, tak dobře víte, jak se věci a komunikace dokážou protáhnout. Na to jsme nemohli čekat, a tak jsme hledali jiné možnosti. A tak jsme nedaleko Brna objevili Kozojedský dvůr.

Majitel je sympaťák a náš produkt se mu dost líbil. Takže jsme se do toho pustili. Ale i zde to není vůbec jednoduché. Sehnat flašku, která by odpovídala té naší, bylo skoro nemožné. Na designu jsme prostě nechtěli polevit. Takže ano, datum, kdy se Kefírer objeví na pultech, bylo odsunuto. Operace Čistý kefír úspěšně pokračuje, tak snad to nepotrvá tak dlouho.
"

Z příspěvku vyplývá, že trojice tvůrců je z Brna a naznačuje to i prosba fanouškům, aby se zeptali na facebokové stránce brněnské pobočky obchodu My Food, zdali prodávají Kefírera. Právě distribuce přes menší sítě zaměřené na kvalitní potraviny dává v tomto případě smysl. Možnost dostat se do velkých řetězců se zdá vyloučená i kvůli menší výrobní kapacitě malého dodavatele mléka. „My Food se zatím zdá jako nejlepší partner. Díky dnešnímu oznámení jsme s nimi navázali zajímavý kontakt. Snad to bude klapat," oznámil Marketing Journalu tým Kefíreru s tím, že cena za jednu láhev ještě není určená.


Zdroj: Kefirer.cz


Zdroj: Kefirer.cz


Zdroj: Kefirer.cz

Bude k dispozici jen čistě bílý Kefírer, po jehož požití se budete cítit jako nadčlověk, nebo i vanilková, jahodová či i nejprve zavrhovaná čokoládová příchuť? V první fázi bude k dispozici bílá varianta. Další jsou možné, jen se na ně vztahuje více pravidel a je to o trochu složitější. Čokoládová příchuť snad také přijde, ale bude velmi ojedinělá," prozradili nám tvůrci Kefíreru s tím, že jejich horním limitem bude prozatím 100 lahví týdně.

Samotné vás pravděpodobně napadá, nakolik dlouhodobě udržitelné je produkovat se ziskem kefír v takto nízkých nákladech. Ani tvůrci to zatím plně netuší. Trh s mléčnými výrobky nám pravděpodobně sám ukáže, jestli je možné se udržet. Pro nás je největší úspěch naše fanouškovská základna a vybudování takovéhoto love brandu" během 2 týdnů," dodávají.

Autoři deklarovali, že rozhodně nejsou žádný HateFree projekt. Zároveň se ale chtějí distancovat i od propagace nacismu. Dobře jim k tomu může posloužit oznámené partnerství s projektem Paměť národa, který zaznamenává příběhy pamětníků, kteří se ocitli na křižovatkách 20. století a mnozí z nich jsou přitom právě oběťmi nacistického bezpráví. Na konto tohoto projektu by měl putovat  podíl ze zisku z každého prodaného Kefírera, ten by se měl pohybovat v rozmezí 10 - 15 %.

 

Toto partnerství potvrdil na Facebooku i duchovní otec projektu Paměti národa, Mikuláš Kroupa.

„Osud Kefírera je teď i ve vašich rukou. Odsuďte nás a svrhněte, nebo podpořte a obsaďme společně trh!" uzavírají tvůrci. Zatím to vypadá, že díky nebývalé podpoře fanoušků má Kefírer skutečně šanci obsadit regály obchodů a udělat v nich Ordnung. Prvotní invaze má proběhnout v Brně. Kde jinde než ve městě recesistů a vztyčených sošných pyjů by se to mělo podařit?


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: