LinkedIn přidává ověřené účty pro firmy

5. 8. 2024 | Petr Michl
I na LinkedIn mohou být podvodné firmy unášející identity těch skutečných. I proto sociální síť pro profesionály přináší „odznaky pravosti“ pro firemní stránky. Ověřit si jde i osobní účty.

 

LinkedIn přidává do svých možností to, co už má řada jiných sociálních sítí, možnost „ověření pravosti“ u firemních stránek. Jak je vidět u fotografie výše, vizuálně je znázorněno s pomocí šedivého odznaku s „fajfkou“ uvnitř.  

LinkedIn k tomu kroku říká:

„Víme, že autenticita je klíčem k vytváření smysluplných interakcí. Odznak ověření na stránce LinkedIn pomáhá signalizovat členům a zákazníkům, že se jedná o oficiální stránku organizace, a na oplátku pomáhá organizaci budovat důvěru u svého publika."

 

Scamy a vytváření alternativních profilů trápí více masovější sociální sítě. Zaměření LinkedInu je přeci jenom primárně B2B. To ale neznamená, že riziko tu není. Je mu tak dobré předcházet.

LinkedIn zveřejnil faktory, které bude při posuzování pravosti ověřovat:

    • Přesnost některých datových bodů na stránce (například: umístění, webová adresa URL)

    • Aktivní přítomnost správce stránky

    • Na stránku někdo vyjádřil nárok (nejedná se o tzv. Listing Page, kterou vytvořil LinkedIn, a konkrétní firma nevyjádřila zájem si stránku vzít za svou)

    • Dodržování zásad LinkedIn  

 

Dle LinkedIn se odznaky začnou objevovat během srpna na omezeném počtu stránek. V současnosti je na LinkedIn 58 milionů firemních profilů a v tuto chvíli je první krok k ověření na straně sociální sítě. Tedy LinkedIn bude odznaky přidělovat i sám od sebe. Lze proto předpokládat, že verifikační proces bude trvat delší dobu.

Jak si zkontrolovat, jak na tom jste? LinkedIn k tomu říká:

„Ověřené stránky se v nastavení zobrazí „Verified“ („Ověřeno") a datum ověření. Pokud vaše organizace nemá v tuto chvíli přístup k ověřování stránek, můžete o tuto funkci projevit zájem v nastavení ovládacích prvků ověření stránky.“

Víc se dozvíte na této stránce nápovědy.

Ověření účtu už existuje i pro běžné uživatele. Je dostupné uživatelům z USA, Mexika a Kanady přes službu CLEAR, uživatelé z mnoha dalších zemí, včetně České republiky, mohou využít službu Persona.  Autorovi tohoto článku se v posledních dnech začínají nově objevovat výzvy k ověření účtu. Je k tomu nicméně potřeba biometrický pas obsahující bezkontaktní čip (technologii NFC). 

 

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: