Londýnské muzeum designu otevřelo vlastní minisupermarket a udělalo z něj svatostánek umění. Mohl díky tomu zůstat otevřený i v době lockdownu
Akutní fáze pandemie covidu představovala krizi pro umění. Divadla, galerie a muzea byly uzavřeny, protože nebyly považovány za dostatečně základní lidskou potřebu. Což samozřejmě negativně ovlivnilo komunity umělců, kreativců a designérů. Ovšem značka Bombay Sapphire, která má vlasti destilérku, se spojila s Londýnským muzeem designu a začaly spolu proti této nepřízni a vládním zákazům bojovat. Jak? Velmi vkusně, kreativně ale také legálně.
Toaletní papír může být také umění
Jejich kampaň byla postavena na velmi jednoduchém principu, jak vysvětluje ředitel Londýnského muzea designu Tim Marlow: „Diskutovalo se neustále o tom, že vláda nechává otevřené obchody, které prodávají základní položky. Ale pak se nabízí otázka: není kreativita také esenciální? Co je vlastně pro lidi základním a esenciálním?” Londýnské muzeum designu se rozhodlo otevřít obchod, který byl ale zároveň instalací uměleckých děl. Samotné prostředí, umístění produktů, interiér, a především obaly jednotlivých produktů byly dílem deseti umělců. V umělecká díla se tak proměnily výrobky jako balení toaletního papíru nebo plechovka fazolí.
Všechny položky, které se zde daly koupit, představovaly malá umělecká díla. Měly jasně umělecky definovanou formu a představovaly médium, které mohlo v domácnostech připomínat kreativitu i nadále. Takto se umění stalo dostupné pro všechny, a to i v té legálně esenciální podobě. Tento minisupermarket nepostižený covidovou uzávěrou otevřel také svůj online obchod, kde byly všechny produkty dostupné.
Tato kampaň získala v rámci Cannes Lions 2021 Stříbrného lva v kategorii „Brand & Communications Design”. Jak je uvedeno na webových stránkách muzea, i online obchod je nyní vyprodán. Svědčí to o tom, že lidé umění nenechají na holičkách, a hlavně o tom, že ho také považují za nezbytné pro svůj život; pandemie nepandemie!
Zdroje: YouTube, The Work I Lions Entry, The Design Museum