Mají se zavedená sociální média bát? Počet stažení aplikace BeReal letos vzrostl o 350 %
Ačkoliv je sociální aplikace BeReal v provozu teprve od roku 2020, stoupá v žebříčcích stahovanosti. Podle údajů společnosti data.ai se za 1. čtvrtletí roku 2022 umístila v počtu stahování v USA, Velké Británii a Francii na 4. místě, v těsném závěsu za Instagramem, Snapchatem a Pinterestem.
A co že to aplikace BeReal je? Jak už název napovídá, jedná se o sociální síť, ve které jde o skutečné, autentické a neupravené snímky. Má to ale jeden háček. Každý uživatel může zveřejnit příspěvek pouze jednou denně. Aplikace v průběhu dne zašle oznámení uživateli, že je čas „být opravdový” („be real“). Když uživatel aplikaci otevře, spustí se časovač na 2 minuty, které má pak na to, aby vyfotil co právě dělá. Při focení aplikace pořídí snímek z předního i zadního fotoaparátu, takže ostatní lidé uvidí nejen to jak vypadáte, ale i kde se nacházíte.
„BeReal je nejjednodušší aplikace pro sdílení fotografií, která umožňuje jednou denně sdílet s přáteli svůj skutečný život. Každý den v jinou dobu každý zachytí fotografii během 2 minut. Zachyťte a zveřejněte včas, abyste zjistili, co dělají vaši přátelé," vysvětluje společnost BeReal.
Tato aplikace má snadný postup. Nemusíte řešit jak vypadáte nebo upravovat fotku pomocí filtrů. Prostě se jen vyfotíte. Možná i díky jednoduchosti a právě toho, že je BeReal anti-tezí filtry a postprodukcí prorostlého Instagramu, roste její popularita. Počet stažení aplikace od začátku roku vzrostl o 350 %. K dnešnímu dni byla aplikace nainstalována 7,41 milionkrát. A přesto, že se bavíme prozatím o nízkých milionech, graf na obrázku níže naznačuje, že popularita poroste ještě mnohem více.
Společnost data.ai uvedla:
„Ve Francii má BeReal zastoupení v generaci Z. Více než 80 % uživatelů, kteří používají aplikaci na iPhone, je ve věku 16-24 let. Generace Z má o 180 % vyšší pravděpodobnost, že bude aplikaci používat. Aplikace BeReal má sídlo ve Francii a získala si oblibu u francouzských uživatelů, kteří tvoří 30 % jejích stažení. Aplikace se však prosazuje i mimo svůj domovský trh — růst v 1. čtvrtletí 2022, v porovnání s předchozím čtvrtletím, podpořily USA, Španělsko, Francie, Velká Británie, Dánsko a Mexiko."
Mohlo by se jednat o další velký trend. Ovšem takový, který bude například pro společnost Meta těžký na zkopírování. Dá se totiž říct, že BeReal je „anti-aplikace” k sociálním médiím, které se vás rozhodli upoutat a nepustit. BeReal vás vyruší jen jednou denně, abyste zaznamenali svůj den a pak pokračovali ve svém reálném životě.
I aplikace s velkolepým rozjezdem však mohou padnout nebo upadnout v zapomnění. Vzpomenete si například na Clubhouse? Lepším příkladem k BeReal je ovšem anti-sociální aplikace Beme, kterou v roce 2016 koupila společnost CNN od tehdejšího krále vlogů Caseyho Neistata, který měl tehdy na Youtube 6 millionů subscriberů. Aplikace původně stála na nahrávání 2-8 vteřinových videí, které nešlo nijak editovat. CNN ale chtěla z Beme vybudovat s účastí Neistata denní on-line zpravodajský program a hlavní součást nabídky CNN, která by oslovila mladší demografickou skupinu. To se však nepovedlo a o dva roky později byla aplikace ukončena.
Pro úspěch BeReal bude důležité co nejrychleji získat velkou masu uživatelů a zároveň vymyslet plán, jak to vše monetizovat. Ten totiž v tuto chvíli chybí.
Zdroj: Social Media Today, Insider