Masarykova univerzita vám poradí líp. Upozorňuje na to sérií vtipných spotů
Snížit počet studentů, kteří předčasně ukončí své studium dřív, než získají diplom, je cílem celého systému opatření, který postupně zavádí Masarykova univerzita. Podpořit ho má i nová videokampaň, jejímž mottem je „Poradíme vám líp“. Univerzita se tak rozhodla bojovat s negativním jevem, kdy míra takzvané studijní neúspěšnosti v případě bakalářských studijních programů dosahuje napříč vysokými školami v celé České republice téměř 40 procent.
Špatná orientace ve studijním řádu, nezvládání souběžných studií, které může vést až k vyměření poplatků, stres spojený se studijními nároky, nebo brigáda, kvůli které nestíhají plnit své povinnosti. Průzkum, který Masarykova univerzita provedla mezi studenty, na některé z těchto problémů upozornil jako na časté příčiny řádného nedokončení studia. Škola se právě proto rozhodla v nové komunikační kampani cílené na své studenty na tyto problémy upozornit a nabídnout jim pomocnou ruku.
Ústředním motivem videí kampaně jsou studenti, kteří se se svým problémem svěřují nesprávné osobně na nesprávném místě, a univerzita s heslem „Poradíme vám líp“ nabádá k vyhledání pomoci odborníků, ať už jsou to studijní referenti, školní psychologové či experti z univerzitního kariérního centra nebo Střediska pro pomoc studentům se specifickými nároky (Teiresiás).
Jednotlivé spoty natočené společností Cinebonbon jsou postavené právě na překvapení spojeném s nehodícím se prostředím, v kterém se studenti svěřují. Podívejte se tak raději na ně rovnou bez zjištování dalších podrobností.
První se týká studijního řádu.
Další spot se věnuje studijní poplatkům, obzvláště těm spojeným s tím, když nedokončíte jedno z více rozběhnutých studií.
Když nepomůžou ani magické kameny, je čas na psychologické poradenství. I to Masarykova univerzita nabízí.
Další video pak jemně naznačuje, že kariérní výzva v podobě krokodýla měsíce možná nebude tou pravou volbou pro vysokoškoláka.
Z dosud publikovaných spotů nás hodně baví i ten, kdy v dialogu druhá strana nehraje jen roli pasivního trpitele nechtěného vyznání neúspěšného studenta, ale problém neschopnosti se soustředit sama nechtěně ilustruje.
Videa univerzita šíří prostřednictvím svých interních komunikačních kanálů, využívá také sociální sítě, jako je Facebook nebo Youtube, a nasazuje je například v Univerzitním kině Scala nebo na obrazovkách rozmístěných po škole. Diváky při tom směřuje na web poradimevamlip.cz, odkud se mohou snadno dostat k nabízeným poradenským i dalším službám.
Celý systém opatření na snížení studijní neúspěšnosti realizuje Masarykova univerzita díky strategickému projektu Muni 4.0, na který získala 200 milionů korun z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Kam dál?
Tématu studijní neúspěšnosti se Masarykova univerzita věnuje dlouhodobě. Mluvit autenticky, nic nelakovat narůžovo a nabídnout skutečnou pomoc — na tom je postavena kampaň , „Dostuduj, má to smysl" z března tohoto roku. Dává hlas absolventům, co se studiem protloukali.