McDonald's v USA hrozí žaloba za lákání dětí na hračky

23. 6. 2010 | ČTK
Americký úřad na ochranu veřejnosti chce pohnat k soudu firmu McDonald's za to, že láká do svých podniků děti na menu, s nímž se prodávají hračky. Žaloba bude podána, jestliže jídelny menu Happy Meals do 30 dní z nabídky nestáhnou. Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) považuje taktiku lákání dětí na hračky za "nepoctivou a klamnou" reklamu, která je zákonem na ochranu zákazníků zakázána například v amerických státech Kalifornie, Texas, New Jersey a Massachusetts.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Americký úřad na ochranu veřejnosti chce pohnat k soudu firmu McDonald's za to, že láká do svých podniků děti na menu, s nímž se prodávají hračky. Žaloba bude podána, jestliže jídelny menu Happy Meals do 30 dní z nabídky nestáhnou.
Středisko pro vědu ve veřejném zájmu (CSPI) považuje taktiku lákání dětí na hračky za "nepoctivou a klamnou" reklamu, která je zákonem na ochranu zákazníků zakázána například v amerických státech Kalifornie, Texas, New Jersey a Massachusetts.
"McDonald's se chová jako cizí osoba, která na hřišti začne dětem rozdávat sladkosti. Jde o vlezlou a dravou praxi, která si zaslouží být zakázána," řekl soudní zástupce CSPI Stephen Gardner.
V roce 2006 utratily podniky rychlého občerstvení včetně McDonald's za hračky a reklamu lákající děti 520 milionů dolarů (11 miliard korun).
McDonald's ve své nejnovější sadě Happy Meals nabízí hračky motivované animovaným filmem Shrek Zvonec a konec. Patří k nim dětské hodinky a postavičky z filmu, tedy Shreka, osla nebo kocourka v botách. Všechny se objevují také v televizních a internetových klipech firmy McDonald's.
Reklama tohoto typu podle odborníků děti dokáže hodně ovlivnit a v USA, bojujících s dětskou obezitou, není vítána. V pondělí odborný časopis Pediatrics zveřejnil studii, podle níž dají děti přednost svačině, jejíž obal zdobí populární postavičky.
McDonald's a další velké americké potravinářské firmy jako třeba Coca-Cola se před třemi lety zavázaly, že zpřísní kontrolu nad reklamou cílenou na děti do 12 let. McDonald's se tehdy zavázala, že bude pro tuto skupinu dětí propagovat pouze dvě sady Happy Meals. Měly v nich být kuřecí kousky, hamburgery a mléko. McDonald na své webové stránce sice tuto zásadu dodržuje, ale pode CSPI dostanou děti i jejich rodiče v restauracích při objednávce Happy Meals hranolky a kolu.
Každá porce Happy Meals má přes 430 kalorií, což je třetina denního kalorického příjmu dětí ve věku od čtyř do osmi let. Vždy porci doprovází jedna hračka.
Americká první dáma Michelle Obamová vede kampaň, která má prosadit zdravější dětskou stravu. Některé státy přijímají zákony, jež mají pomoci v boji proti obezitě. V kalifornském Silicon Valley například zakázali dávat zdarma hračky k dětskému jídlu, které není považované za zdravé.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: