McDonald's ve Švédsku umožnil svým zákazníkům cestovat v čase za lepšími cenami hamburgerů
Vysoká inflace a s ní spojené zdražování potravin trápí i obyvatele Švédska. Řetězec rychlého občerstvení McDonald's na aktuální situaci reagoval kampaní, která v uplynulém měsíci umožnila zákazníkům vrátit se zpět v čase do dob, kdy si mohli koupit svůj oblíbený cheeseburger za pár švédských korun. A jak to udělal? Vyslal je po stopách svých starých akčních billboardů v aplikaci Google Mapy.
Kampaň s názvem „Deals Stuck in Time“ (Akce, které uvízly v čase) běžela po celém Švédsku. Obyvatelé měst brouzdali ulicemi a v Google Street View hledali až deset let staré akční billboardy společnosti McDonald's. Když některý z nich objevili a dokázali uhádnout rok, ve kterém akce platila, získali možnost slevu uplatnit v aplikaci nebo na webové stránce a pochutnat si na akčním pokrmu za výrazně nižší cenu.
Kreativní agentura NORD DDB si dala na kampani záležet a umístila jako nápovědu akční billboardy na stejná místa, na kterých byly ty samé reklamy umístěny před několika lety. Hledači fast-foodového pokladu se do akce mohli zapojit od 28. prosince 2022 do 15. ledna 2023 po celém Švédsku, kde McDonald's provozuje více než 200 restaurací.
„Považovali jsme za dobrý a zábavný nápad oživit staré akce McDonald's a umožnit lidem ‚cestování v čase‘, zvláště v době, kdy je cena diskutovanější, než kdy jindy,“ uvedl na adresu kampaně marketingový ředitel McDonald's Švédsko, Staffan Ekstam, a dodal: „Doufáme, že lidé využijí příležitosti cestovat v čase a užijí si své oblíbené McDonald's produkty stejně tak, jako si je užívali v roce 2009." Navíc, jak doplnil Viktor Einarsson, kreativec NORD DDB: „Kdo by se nechtěl vrátit v čase do doby, kdy cheeseburger stál 10 švédských korun?” (Přibližně 22 českých korun, pozn. redakce.)
Tänk ändå att vi fick uppleva Cheese för 10 kr. Och att vi kan göra det igen. Res tillbaka i tiden på dealsstuckintime.se & ta del av våra bästa deals genom tiderna.
Kampaň byla komunikována za pomoci í venkovní reklamy, běžela v televizi i na sociálních médiích. Na svém TikToku ji promoval i světový šampion ve hře Geoguessr, Švéd Mattias McMullin.
Zdroje: La Criatura Creativa, Marketing Comunication News, Adweek