Nepřeskakovat a nepřepínat aneb Když se na reklamu díváte dobrovolně
Jak vypadá reklamní video, na které se chcete na internetu podívat? Koťátka se v něm přetahují se štěňátky, nebo v něm vysvětlují výhody aerolinek nahé letušky s namalovanými uniformami? Taková video reklama je často spojena s nějakou virální kampaní. Ale je zde i jiná možnost. U některých služeb si můžete vybrat mezi zpoplatněním nebo zobrazením reklam. Společnost JunGroup ale výměnou za zhlédnutí reklamy nabízí lidem například prémiový obsah nebo slevu (jedná se o opt-in ads).
Po zhlédnutí video reklamy uživatele nejvíce zajímá facebooková stránka firmy (31 %), ale loni firmení účty na největší sociální síti zajímaly ještě více lidí (40 %). Výrazně však stoupl počet návštěv oficiálních webových stránek firem - z 8 % na 28 %. Společnost JunGroup analyzovala přes 7,5 milionů zhlédnutí video reklam od května do srpna letošního roku.
Jak zajistit, aby se ti, kteří zhlédnou reklamu, odhodlali i k další akci? Podle JunGroup fungují filtrační otázky. U reklamy na alkohol musí například diváci odpovědět, jestli jim už bylo 18 let (někde i 21). Lepší zacílení vede k lepšímu zapojení - jedna otázka ovlivní aktivitu o 13 %.
Některé firmy se snaží zapojení diváků ovlivnit i speciálním video obsahem pro jednotlivé nosiče. Pro internet mají jinou verzi reklamy než například pro televizi nebo mobilní telefony. Rozdíl v zapojení uživatelů u jednotlivých typů je ale v podstatě zanedbatelný.
Překvapivě mezi nejaktivnější uživatele, které dále zajímali stránky na Facebooku, nebo si reklamu pustili opakovaně, patří ti z věkové skupiny 55+. Nejmenší aktivitu po zhlédnutí videí naopak vyvíjeli lidé ve věku od 18 do 34 let.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.jungroup.com