Rodinný strom IKEA ukazuje na jaké posteli, jste mohli být zplozeni
„Už 20, 30, 40... let s vámi na trhu" patří mezi ta nejzbytečnější marketingová sdělení. Svět je v tom možná nespravedlivý, ale zákazníka zajímá hlavně on, teď a tady. To, že jste před pár lety byli inovátorem trhu, v době, kdy vás převálcovala konkurence, nikoho nedojme. A nepomůže vám ani americký prezident (že, BlackBerry?). IKEA však nyní ukazuje, že i tento typ sdělení komunikující význam značky odvozený od její dlouhověkosti se dá pojmout poutavě. V nové sérii tištěných reklam od německé agentury Thjnk ukazuje, že existuje dost slušná šance, že jste byli počati na jednom z výrobků IKEA.
A nemusí jít nutně jen o postel, na některých z printů je přidána i pračka a umyvadlo. Toto odvážné tvrzení je podpořeno tvrzením, že 10 % evropské populace bylo zplozeno na jedné z postelí švédského nábytkářského řetězce. S historií sahající do čtyřicátých let minulého století si můžete dovolit i slogan „Where family starts". Idea kampaně chytře využívá současné popularity genealogických bádání a bonusem je, že i foto rámečky na reklamách jsou také od IKEA.
Tato značka je zkrátka dlouhodobě natolik úspěšná, že se stala součástí našich životů. Místo velkohubých prohlášení na velkých billboardech se s tím ovšem dokáže pochlubit způsobem, který pobaví a upoutá. Nebo se vám nezdá zajímavé, že mnoho současných zákazníků IKEA bylo zplozeno s přispěním švédských designerů a polských truhlářů.