Seznamte se s Grahamem. Získal první Grand Prix na Cannes Lions
Nejvíce uznávaná reklamní soutěž světa, festival kreativity Cannes Lions, je již zahájen. Prvním držitelem ocenění Grand Prix je kampaň Meet Graham v kategorii Health & Wellness. To bylo uděleno především za velmi inovativní přístup agentury Clemenger BBDO Melbourne při komunikování sdělení, které se může zdát jako obecně přijímané a málokdo se proto nad ním zamýšlí skutečně do hloubky. My lidé jsme zranitelnější než si myslíme. A nehledě na airbagy a deformační zóny s našimi tělesnými schránkami pořádně zamává. Skvěle to ilustruje Graham, fiktivní člověk stvořený za tím účelem, aby nehody přestál bez ohrožení vlastního života.
S pomocí chirurgů z traumatologického oddělení a specialisty na nehody z automobilového průmyslu vytvořila Gramaha umělkyně Patricia Piccinini. Graham upřímně vypadá, jako by už nějakou těžkou havárií prošel, takovou, co mu přidala maso a kosti na těch správných místech. Naše páteře nejsou například připravené na velké cuknutí směrem dozadu, s nímž je většina autonehod spojena. Graham má vzadu za krkem žebra, která se mu možná nárazem polámou, ale sníží následky prudkého nárazu a ochrání jeho páteř. To není přiblížené pouze krátkým videem, jež máte možnost vidět výše, ale především microsite.
Na ní máte možnost prozkoumat jednotlivé odlišnosti Grahamova těla. Třeba mozek uložený mnohem bezpečněji ve velké hlavě se lebkou, která je výrazně tlustší než ta naše. Všechny tyto detaily jsou navíc přiblížené i s pomocí videa, kde vše vysvětluje odborník.
Lidská kolena se mohou ohýbat jen jedním směrem, když na ně při autonehodě působí velký tlak, často praskají. Z toho důvodu má Graham kolena pohyblivá do všech stran a může se pochlubit také dodatečnou vrstvou vazů, která je chrání.
A myšleno je také na to, že Grahamova kůže musí být výrazně tlustší, aby přestála možné trhání a odřeniny.
Doporučujeme si MeetGraham.com prohlédnout. Graham sice není žádný fešák, ale skutečně silně nám připomíná, že při nehodě by oproti nám byl ve velké výhodě. Právě vzbuzení pocitu vlastní zranitelnosti a následné větší dbaní na vlastní bezpečnost v silničním provozu bylo také hlavním cílem celé kampaně státní australské instituce Transport Accident Commission (TAC).