Staropramen vyzkoušel v Rumunsku TapWriter, pípu spojenou s psacím strojem
Ne každá veřejná akce, kde se točí pivo ve velkém, musí být doprovázená revivalem skupiny Kabát a hloučky opilců. Rumunská agentura FCB Bucharest připravila pro pivovar Staropramen aktivační kampaň, která k pípě přitáhla i kované intelektuály.
Cílem bylo zaujmout na akcích s kulturně vybranějším publikem. Jednalo se například o největší rumunský knižní festival Bookfest, mezinárodní divadelní festival v Sibiu, festival nezávisloého divadla UNDERCLOUD a Jazz in The Park. Tedy o akce, kde pivo často bojuje i s vínem. Jak dokázal Staropramen přesto zaujmout i kreativní intelektuály? Poskytl jim největší výzvu v podobě prázdné stránky čekající na jejich slova, věty a odstavce. Pípa byla propojená s psacím strojem. Jak na něm lidé psali, tak se s rozšiřujícím počtem úhozů i zvyšovala hladina v točeném půllitru.
S ním si pak lidé odnesli i své dílo vytisknuté černé na bílém. To nejlepší z tvorby se pak objevilo i na zadní straně speciální edice tácků s názvem The TapWriter, tedy s pojmenováním zařízení točícího pivo na základě dodaného textu.
Přijde vám to jako pouhá kreativní hříčka bez reálných výsledků? Omyl! Počet návštěvníků stánků Staropramen byl ve srovnání s dosavadními podobnými akcemi značky o 330 % vyšší. Pivo a psaní jdou evidentně dohromady.
Tip redakce:
Staropramen zdobí v poslední době kreativnější formy marketingu nejen v Rumunsku, ale i v jeho domovině. Doporučujeme k poslechu i vidění jeho v létě vydanou Píseň pivovaru Staropramen, která představuje v instrumentálním hudebním formátu řadu pivovarských profesí a koloběh piva od výběru chmele až po jeho natočení v restauraci.
Za skladbou stojí Milan Cais ze skupiny Tata Bojs a jeho dílo by si snad zasloužilo samostanou hudební škatulku „pivovarský industriál".
Zdroj: AOTW