Symfonický orchestr se pomocí dynamické hry s písmem chce přiblížit mladším posluchačům
Sanfranciský symfonický orchestr spolu s designérskou a komunikační agenturou Collins stvořily nástroj Symphosizer, který dokáže vizualizovat zvuk pomocí responsibilního textu. Zmíněný orchestr byl založen před více než 100 lety a touto vizuální změnou se chce přiblížit k mladšímu publiku.
Orchestr a agentura Collins ve spolupráci s hudebníky, diváky i zaměstnanci vyvinuli unikátní vizuální znaky, včetně responzivního písma pro Symphosizer. Nová grafická identita orchestru staví na kontrastu černé a bílé barvy, a dále se inspiruje barvami a vzhledem krajiny v oblasti Bay Area, jejímž centrem je právě San Francisco.
Samotný Symphosizer vychází z tradiční typografie a propojuje ji s technologií variabilního písma, které reaguje na zvuk a hudbu. Jak funguje se můžete podívat ve videu níže, případně si jej sami rovnou vyzkoušejte.
Kreativní ředitel agentury Collins, Louis Mikolay, ke spolupráci uvedl:
„Klasická hudba je ve svém jádru interaktivním zážitkem. Protože nemá žádné texty, může ji každý posluchač interpretovat svým vlastním způsobem. Pohyb a změna velikosti písmen v Symphosizer symbolizuje emoční prvky samotného díla, ukazuje povznášející vrstvy a detaily v hudbě, které jste dříve mohli nechat bez povšimnutí.”
Klasická hudba má co nabídnout posluchačům každé generace, a právě to se Sanfranciský symfonický orchestr snaží nyní sdělit. Kromě práce se zmíněným nástrojem orchestr celkově pozměnil svou vizuální identitu. Ta má pomoci Sanfranciskou symfonii představit jako současnou záležitost a odstranit z klasické hudby nálepky jako „nudná či zastaralá”, které se k ní často pojí. Nové posluchače zaujme a současně v sobě stále uchovává něco tradičního, takže ji snadno rozpoznají stávající diváci.
Ukázky nové vizuální identity si můžete prohlédnout v následujících ukázkách.
Zdroje: Muse by Clio, Fast Company