Třetině uživatelů Instagramu se značka zalíbila díky Stories
Výzkum Facebook IQ ukázal, že uživatelé Instagramu vnímají jinak obsah v kanálu příspěvků než v příbězích (Stories). Výzkumu se zúčastnilo skoro 10 000 respondentů ve věku 13-55 let, kteří používají Instagram alespoň jednou týdně. Průzkum probíhal mezi respondenty z Brazílie, Indonésie, Velké Británie a Spojených států. Ti se shodli na tom, že mají oba způsoby komunikace na Instagramu tři společné vlastnosti: jejich obsah je vizuálně krásný, libuje si v kreativitě a usnadňuje svobodu vyjádření. Na druhou stranu, v kanálu příspěvků hledají informace, zatímco v příbězích chtějí vidět záběry ze zákulisí.
Instagram Stories
Příběhy jsou na Instagramu méně než dva roky a již mají přes 300 milionů aktivních denních uživatelů. Většina z nich věří, že příběhy zlepšily jejich komunikaci s přáteli a rodinou. Většina také oceňuje, že se obsah sám odstraní (po 24h). Pro značky je zajímavé zjištění, že se více než třetina respondentů o značku/produkt začala více zajímat po shlédnutí jejího/jeho příběhu na Instagramu.
Z výzkumu vyplynulo, že příběhy uživatelé sledují ze dvou důvodů. Zaprvé chtějí vidět, co jejich přátelé zrovna dělají. A zadruhé, chtějí vidět obsah bez filtru, resp. autentické záběry bez vylepšení. Stále častěji je ale zapínají i kvůli zábavě.
Zajímavosti
- 47 % respondentů si myslí, že jsou díky příběhům autentičtější
- 44 % uživatelů příběhy přitahují, protože vědí, že brzy zmizí
- Britové si příběhy spojují s vášní (protože nabízí vyčerpávající množství kreativních nástrojů)
- Brazilci v příbězích očekávají povzbuzení (jako jsou motivační citáty, či inspirativní videa)
Stories vs. Feed
Instagram Feed, neboli kanál příspěvků je tu mnohem déle než příběhy. Lidé jsou na něj zvyklí a je pro ně přirozenější jej používat. Většina respondentů v příspěvcích značek hledá hlavně dvě věci – informace a novinky.
Graf níže ilustruje odpovědi britských respondentů, a je na něm krásně vidět, kde je největší rozdíl. Zatímco obsah typu „aktivity přátel, neupravený obsah či zábava“ hledají uživatelé spíše v příbězích (na grafu modře), informace, produkty a značky ve většině případů hledají v kanálu příspěvků (na grafu fialově).
Výsledky výzkumu u respondentů z Velké Británie. Zdroj: Facebook IQ
To ale neznamená, že by uživatelé nechtěli sledovat příběhy značek. Znamená to jen to, že jsou zvyklí hledat informace o značkách, které již znají, v jejich kanálech. Ve skutečnosti však z výzkumu vyplynulo, že většina ocení značkový obsah spíše v příbězích.
V kanálu příspěvků uživatelé hledají nové věci, inspiraci a účty, které s nimi sdílí společné zájmy. Respondenti z Brazílie a Indonésie zdůraznili také fotky z vysněných turistických destinací, které by v příbězích zbytečně zmizely.
Tabulka níže pak naznačuje, co ve Stories a ve feedu hledají Britové.
Jak to vidí Britové?
Obsah v příbězích |
Obsah v kanálu příspěvků |
Osobní příběhy, které se mě nějak dotýkají (motivace, inspirace) |
Spojení s přáteli a rodinou |
Informace o věcech, které mě zajímají |
Vhled do životů mých přátel a rodiny |
Vhled do života celebrit |
Spojení s lidmi se stejnými zájmy |
Informace o událostech (koncerty, výstavy) |
Objevování nových věcí spojených s mými zájmy |
Nové produkty |
Inspirace |
Co to znamená pro marketéry?
- Experimentujte s příběhy
- Sdílejte zákulisní videa v příbězích
- Sdílejte ve feedu příspěvky plné nových či zajímavých informací
- Ověřte si u své cílové skupiny, že se jim váš obsah líbí
- V příbězích uveďte značku hned na začátku, dělejte rychlé střihy a použijte ukázky použití produktů
Kam dál?
Instagram testuje dva nástroje, které mají poskytnout uživatelům více kontroly nad tím, kdo vidí jejich obsah. Jedná se o nástroje odstranění followerů (remove follower) a omezení dosahu Stories podle regionu (add location).