Virál k MS žen ve fotbale ukazuje, že akce hráček jsou zaměnitelné s těmi od mužských superhvězd

2. 7. 2024 | Petr Michl
Kvalita mužských a ženských fotbalových výkonů je ve skutečnosti hodnocena podobně, pokud je pohlaví hráčů zastřeno. Virál mobilního operátora Orange to ukázal pomocí videa využívajícího deepfake technologii. Náleží mu za to dvě hlavní ceny na Cannes Lions.

Hned dvě Grand Prix na Cannes Lions 2024 v kategoriích Entertainment for Sport a Film si odneslo unikátní video francouzského mobilního operátora Orange. To zdobí tempo našláplé sportovní reklamy. Rychle se v něm střídají krásné akce francouzského národního týmu známého také pod přezdívkou les Bleus. Vidíte tak přihrávky, kličky a góly od superhvězd, jako jsou Antoine Griezmann nebo Kylian Mbappé. Kopací technika, rychlost, nasazení — to vše je zcela prvotřídní. Jenomže to má malý háček.

Prvně se podívejte na video.

V půlce 2minutového videa se objeví na obrazovce nápis:

Jenom Les Bleus nám dokážou přinést takové emoce. 

 

Vzápětí ovšem přijde doplnění: „Ale ty jste nyní neviděli.“ Následované vizuálním odhalením „velkého reklamního podvodu“.

Video je deepfake, ve kterém byly na akce ženského francouzského národního týmu „naroubována“ těla toho mužského. Závěrečný claim pak říká, že když v Orange podporují les Bleus, podporují i les Bleues. Tedy ženský tým.

Virál je dílem pařížské agentury Marcel a upozorňuje na účast francouzského ženského týmu na aktuálně probíhajícím MS v ženském fotbale v Austrálii a na Novém Zélandě, jež bylo zahájeno minulý týden.

Je chytrým bořičem předsudků, které o ženském fotbale existují. Velmi dobře ho pak doplňuje nedávná studie z Curyšské univerzity, která zjistila, že kvalita mužských a ženských fotbalových výkonů je ve skutečnosti hodnocena podobně, pokud je pohlaví hráčů zastřeno. Když však bylo pohlaví hráčů zkoumaným osobám odhaleno, byly fotbalové výkony mužů hodnoceny výrazně lépe. Výsledky studie tak vyvracejí předpoklad, že nízká poptávka po profesionálním ženském fotbale vychází z kvality výkonů hráček. Jde tak spíše o kombinaci zvyku a předsudků.

Mistrovství světa v roce 2023 bylo testamentem výrazného posunu k lepšímu. Předchozí ženský světový šampionát ve Francii vidělo 1,1, miliardy lidí, ten poslední pak 2 miliardy.  
Chytré video zamířené na mužské publikum plné předsudků se stalo na Cannes Lions jednou z nejúspěšnějších kampaní. Předseda poroty Film Lions a také šéf marketingové komunikace společnosti Apple, Tor Myhren, k ní řekl:

„Někdy nápad zvítězí nad vším. Tohle byl jednoznačně nejlepší a nejsilnější nápad v letošní (kategorii) filmu. Vidět ji znamená zamilovat si ji, a my jsme se do ní zamilovali hned první den hodnocení."

Mobilní operátor Orange vytvořil obdobu Trojského koně, kterého postavil do hlavy mužů. Věříme tomu, že řadu z nich minimálně přiměl k zamyšlení nad tím, že i ženský fotbal má co nabídnout. 


Článek byl původně publikován 27. 7. 2023. Nyní byl doplněn po jeho vítězství na Cannes Lions.

Tip redakce

Reklama od Orange je jen jedním z chytrého využití deepfake technologie z poslední doby. Virálem se stalo také silné video od Deutsche Telekom, které s ním varuje před sdílením fotek a videí s dětmi.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: