Vypadáš výborně! Interaktivní zrcadlo IKEA chválilo procházející zákazníky

8. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Pohled do zrcadla po ránu nemusí být vždy ten úplně nejlepší start dne. Přitom stačí tak málo. IKEA instalovala do britské prodejny zrcadlo, které skládalo procházejícím zákazníkům poklony.

Pohled do zrcadla po ránu nemusí být vždycky úplně ten nejlepší start dne. Přitom stačí tak málo. IKEA instalovala do britské prodejny zrcadlo, které skládalo procházejícím zákazníkům poklony.



Podle výzkumu, který si IKEA nechala zpracovat, mají dvě třetiny Britů problémy se svým vzhledem a sebedůvěrou. Třetina si prý nejhůř připadá v pondělí před devátou ráno. To je docela pochopitelné. Někdy ale stačí málo a ze zachmuřených myšlenek nad příliš velkým nosem, případně neforemným účesem je vytáhne drobný kompliment. Nebo třeba hvízdnutí.

IKEA se proto rozhodla zlepšit návštěvníkům jedné ze svých prodejen alespoň trochu jejich náladu. Speciální, interaktivní zrcadlo totiž díky pohybovému senzoru Kinect dokáže vyhodnotit, že se do něj někdo dívá. Na základě tohoto podnětu pak zákazníkovi vysekne personalizovanou poklonu. Fousáči uslyší například: „Wow, to jsou nádherné vousy!" Ženy s dlouhými vlasy zase: „Tys udělala něco se svým účesem?" Někdy ani moudré zrcadlo nemá slov a prostě jen zahvízdá.

A reakce? Všichni mají úsměv na tváři, radost a lepší náladu do celého dne. Bohužel se zatím jedná jen o koncept, ale třeba se jednou dočkáme toho, že si budeme moci takové motivační zrcadlo koupit domů. Přece jen, kdo by neocenil po ránu malou dávku pochval.



Interaktivních prvků využila ve své výloze i britská značka vyrábějící džíny, Hiut Denim Co. Zaujmout procházející potenciální zákazníky totiž v Londýně není nic jednoduchého. Hiut proto vytvořil ve spolupráci s agenturou Knit speciální instalaci. Když někdo procházel kolem výlohy, automaticky se spustila nahrávka, která jej vyzývala k přistoupení blíž.

V případě, že tak kolemjdoucí učnil, stačilo se už jen dotknout ikon z vodivého inkoustu a spustit tak audio nahrávku vyprávějící příběh o výrobě džín, historii společnosti i o produktech. Jednoduchý, ale zajímavý nápad jak zaujmout ve světě, kde výlohám věnuje pozornost už jen málokdo, a zároveň předat důležité informace o značce i jejích produktech.

Zdroj: DesignTaxi

Štítky dokumentu: Kreativní reklama Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: