Výzkum: Aktivitám na internetu stále vládne email, sociální sítě jsou až druhé
Výzkumná agentura Ipsos vyzpovídala 19216 dospělých z 24 zemí a zjistila, že 85 % z nich používá internet kvůli emailové komunikaci a jen 65% kvůli používání sociálních médií. Manažerka výzkumů v Ipsos, Keren Gottfried, sdělila portálu Mashable, že tyto výsledky odpovídají jejímu očekávání. To je opřeno o tuto logiku: „Internet byl nejprve používán k elektronickému zasílání dopisů – těch, co byly předtím psány na papíře. To, že používáme digitální verzi dopisů, tak není nikterak překvapivé. Povaha používání sociálních médií je ovšem změnou paradigmatu, jež nemá v offline světě přesný ekvivalent.“
Dominantní účel používání internetu se liší zemi od země. Například „vyřídit si emailovou poštu“ je hlavní motivace pro vstup do online prostoru pro 94 % Maďarů, v Saudské Arábii se ovšem týká jen 46 % lidí. Jiný poměr je například v Indonésii, kde si lidé chtějí na internetu především odbýt „social networking“ z 84 %.Sociální média jsou výrazně oblíbená i v jiných státech, konkrétně pak v těchto: Argentina (76%), Rusko (75 %), Jižní Afrika (73 %). Nízké hodnoty u obliby sociálních médií vykazovali respondenti třeba v Japonsku (jen 35 %) či v Saudské Arábii ( 42 %). V USA pak na používání sociálních médii odkazovalo 61 % dotázaných – v rámci výzkumu zcela průměrná hodnota.
Mezi další hlavní aktivity umožněné internetovým připojením patří VOIP (Voice-Over-IP). VOIP volání využívá dle výzkumu celosvětově 14 % lidí, nejvíce pak v Rusku (36 %), Turecku (32 %) a Indii (25 %). Naopak nejmenší využití nachází v USA (6 %), Francii (5 %) a Brazílii (4 %).
Přetrvávající dominanci emailu lze doložit i dalšími fakty. „Novou evoluci emailové komunikace“ sliboval při uvedení Google Wave již Google v roce 2009. V srpnu minulého roku byl ovšem projekt zrušen. Podobně se i Facebook pokusil o prosazení „emailu nové generace“, ale jeho Zprávy nejsou brány jako plnohodnotná alternativa a k důležité komunikaci, či zprávám s přílohami stejně lidé používají raději emailové klienty. Jakési doznání omezené funkčnosti a poslání Zpráv na Facebooku lze vyvozovat i z toho, že se v nich nyní v komunikaci s jedním člověkem objevuje i historie vzájemného online chatu.
Zdroj: www.mashable.com