Čísla hovoří jasně: rok 2017 byl pro Instagram nebývale úspěšný

3. 1. 2018 | Kateřina Němečková
Víte, který instagramový účet má nejvíce fanoušků? Tipli byste si, který hashtag byl v roce 2017 nejpoužívanější? Instagram i v roce 2017 rostl, a spolu s ním i značky, které jej umí využít naplno. Inspirujte se těmi nejzajímavějšími statistikami z loňského roku.

Předpovědi o změnách Instagramu v roce 2018 vychází z dosavadního vývoje technologií a strategie Facebooku samotného. Skloňuje se hlavně další kopírování Snapchatu, rozšířená realita, další filtry, lokalizace InstaStories, 360° fotografie, vyhledávání pomocí obrázků či označování produktů na obrázcích odkazem na obchod.

Čísla za rok 2017 jsou přesvědčivá

Vývoj počtu uživatelů Instagramu je již od roku 2013 příznivý – každý rok vykazuje přibližně stejný růst. Od roku 2013 do roku 2017 vzrostl počet aktivních uživatelů skoro devětkrát (na 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně).


Vývoj počtu měsíčních uživatelů Instagramu. Zdroj: Statista.com

V září roku 2017 server Statista.com napočítal až 500 milionů aktivních uživatelů denně. V říjnu roku 2016 jich bylo „jen“ 100 milionů. Obecenstvo je tedy rok od roku větší.


Vývoj počtu denních uživatelů Instagramu. Zdroj: Statista.com

Nejvíce sledujících má sám Instagram (226,76 mil.), druhá byla letos v říjnu Selena Gomez (128,3 milionů), třetí Ariana Grande (114,61 mil.). Kim Kardashian se umístila sedmá (103,77 mil.) a Justin Bieber až desátý (92,18 mil.).

Z turistických atraktivit byl nejvíce označován Disneyland v USA (14,62 mil. příspěvků), druhá byla Eiffelova věž (7,25 mil.) a třetí Walt Disney World Resort v USA (5,47 mil.). Blíže k České republice byla pátá Berlínská zeď a desátý Oktoberfest (2,26 mil.).

Z dostupných dat lze také doplnit, že desktopovou verzi Instagram.com využívají nejvíce Američané (16,91 % z celkové americké aktivity).

O síle influencerů a celebrit jsme toho již napsali mnoho, lze doplnit, že podle statistik se 16 % uživatelů ve věku 16-24 let dozví o nové značce právě díky Instagramu. Stejné procento je i ve věkové kategorii 25-34 let.

Počet reakcí logicky odpovídá velikosti fanouškovské základny. Například v červenci 2017 měly stránky s méně než tisícem fanoušků průměrně 41 reakcí (rozdíl mezi videem a obrázkem téměř žádný). Čím více fanoušků stránka má, tím je samozřejmě více interakcí pod příspěvkem.


Počet reakcí na příspěvky podle počtu fanoušků. Zdroj: Statista.com

Zajímavé ale je, že obrázky generují větší počet reakcí. Rozdíl je nejlépe vidět u stránek s více než 10 miliony fanoušky, kde měly obrázky o třetinu více interakcí, než videa. Tyto stránky měsíčně přidávají 47 obrázků (průměr za červenec 2017) a 21 videí. Nejvíce příspěvků přidávají stránky s jedním až deseti miliony fanoušky.

 

Kdo byl v roce 2017 nejlepší?

Nejvíce reakcí generuje profil National Geographic (124,73 milionů). Nejpoužívanější hashtag mezi značkami byl #fashion (407,3 mil.), z vlastních názvů značek byl nejvýše #nike (59,5 mil.) či #chanel (50,5 mil.)

Všeobecně nejpoužívanější hashtagy roku 2017:

  1. #love
  2. #fashion
  3. #photooftheday
  4. #photography
  5. #art
  6. #beautiful
  7. #travel
  8. #happy
  9. #nature
  10. #picoftheday

Hashtagy s největším nárůstem:

  1. #photography
  2. #travelphotography
  3. #memes
  4. #summer2017
  5. #naturephotography
  6. #meme
  7. #travel
  8. #fitnessmotivation
  9. #bts
  10. #photographer

počtu followerů opět vede National Geographic (83,4 mil.). Na druhém místě je již zmíněný Nike (75,4 mil.) a na třetím Victoria’s Secret (58 mil.). Pro srovnání, Chanel má 25,3 mil. fanoušků, tedy asi třetinu ve srovnání se značkou Nike, ale v počtech hastagů jsou na tom relativně vyrovnaně. Lze usoudit, že #chanel je mezi uživateli oblíbenější, jelikož s sebou nese jistou prestiž, a tudíž zvyšuje návštěvnost profilu.

V rámci FMCG se na nejvyšší příčce umístil Too Faced Cosmetics (9,6 mil.), druhý byl Urban Decay a třetí Red Bull. Coca Cola se umístila až na 13. místě s 2,3 miliony fanoušků.

 

Kam dál?

Čísla to jsou zajímavá, ale k čemu jsou vám dobrá? Mohou vás inspirovat, mohou vám sloužit jako benchmark nebo vás nejlepší účty mohou něco naučit. Přečtěte si ještě Co funguje na Instagramu a s čím uspějete v roce 2018, ať máte kompletní přehled.

Štítky dokumentu: Instagram Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: