Coca-Cola bojuje za svoje “dobré” jméno
Řada lidí v rozvojových zemích má lepší přístup k lahvi Coca-Coly než k potřebným lékům. S děsivou statistkou, kdy se jedno z devíti dětí nedožije pěti let, se ale zástupci limonádového koncernu rozhodli něco udělat. Coca-Cola tak pomůže lidem v nouzi a navíc získá kredit za záslužnou činnost u veřejnosti, kde to teď má nahnuté. Prostřednictvím nadace ColaLife se do rozvojových zemí posílají léky společně se zásilkami sladkého nápoje. První testovací zemí je africká Zambie. Záchranné balíčky tzv. AidPods jsou speciálně tvarované tak, aby se vešly do přepravek s Colou. Po vyprázdnění záchranných balíčků se z obalů navíc stanou nádoby na sterilizaci vody.
Coca-Cola bojuje s negativním PR díky tomu, že stále více lidí poukazuje na nevhodnost konzumace slazených nápojů. Společnost se sice podílí na kampani bojující proti obezitě, kde se klade důraz na cvičení a zdravou stravu, ale stále doporučuje pití Coca-Coly.
První vlna reklam, která se snažila trochu rozředit nepřátelskou atmosféru vůči sladkému colovému nápoji byla zaměřená na to, jak se Coca-Cola podílí na sbližování lidí a vybízí k aktivitě. Jeden lok nápoje dá člověku spoustu kalorií, které ale může využít třeba k radostnému tanečku.
Ale spojovat svůj produkt s počítáním kalorií není pro společnost úplně ideální řešení. Proto přisla s další kampaní.
“Je čas učinit přítrž nadvládě židlí!” vzkazuje Coca-Cola v kampani 4 závazky v boji proti nadváze a sedavému životní stylu. Sedavý způsob života vede prý k obezitě spíš než konzumace sladkých limonád.
Spot zaměřený na sedavý způsob života z Coly sundává nálepku toho špatného činitele a snaží se hledat problém i jinde. Vedení společnosti uvedlo, že vycházeli ze studií, které ukazují, že velkou část svého života člověk prosedí. Další spoty budou následovat, stejně jako webové stránky zaměřující se na řešení problémů se sedavým způsobem života a obezitou.
Zdroj: www.brandchannel.com