Facebook zpřístupňuje firmám možnost zviditelnit svoje příspěvky

23. 5. 2012 | BeDa
O „promoted stories“ se mluví již od uvedení Timeline pro firemní stránky. Konečně jsou tady.

Facebook tento nástroj avizoval už dlouho dopředu. V rámci svého Reach Generatoru, který má zajistit lepší dosah informací od společností. Při přechodu na profily Timeline přišel Facebook s poněkud děsivými čísly pro firmy spravující zde svoje stránky. Jejich příspěvky se totiž dostanou jen asi k 16 % fanoušků. Facebook argumentoval tuto selekci tím, že se uživatelům zobrazují jen relevantní informace od těch, kteří je opravdu zajímají. Z toho měly ale společnosti vrásky na čele. Dalo jim dost práce nastřádat si nějakou fanouškovskou základnu a najednou zjistí, že neoslovují ani čtvrtinu z nich.

 

Řešení, které Facebook nabídnul, bylo samozřejmě za peníze, ale zase slibovalo zlepšení oslovení fanoušků na 75 %. Vedle sponzorovaných příběhů - reklamních sděleních po stranách news feedu a logout reklamy - velké reklamy viditelné při odhlášení, je zde i zviditelnění příspěvků v rámci news feedu. Zprovoznění této funkce Facebooku ale chvíli trvalo. Nyní první firmy hlásí, že se jim objevilo u příspěvků tlačítko ‘promote’.

 

Příspěvek se po zvýraznění může zobrazit většímu množství lidí, nebo může zůstat delší dobu v horní části news feedu uživatelů. Fungovat by to mělo tak, že si nastavíte rozpočet, který hodláte tímto způsobem utratit a Facebook vám dá odhad, ke kolika uživatelům se díky tomu příspěvek dostane. Při postupném rozšiřování tohoto nástroje mezi firmy spravující stránky na největší sociální síti mají pravděpodobně přednost ti, kteří již na Facebooku nějaké peníze za reklamu utrácí.

Nedávno se také objevily informace o testování podobného nástroje pro ostatní uživatele, nejen pro firmy. Facebook ale uvádí, že se jen snaží zjistit, jestli by byl o možnost více zviditelnit některé svoje posty zájem.

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: