Sainsbury's má první supermarket, který získává veškerou elektřinu z vlastního odpadu

28. 7. 2014 | Petr Michl

Dnes píšeme o francouzském řetězci supermarketů Intermarché, který v rámci snahy přispět k snížení vyhazování potravin začal prodávat se slevou ovoce a zeleninu, co nesplňuje tradiční estetická kritéria. Tato aktivita se dosud setkala s úspěchem ze strany zákazníků a zároveň dosáhla i velmi pozitivního ohlasu médií. Environmentální tématika je totiž čím dál populárnější a být zelený" může dodat značce hodnotu, kterou lze ocenit často i vyšší cenou. Mohli bychom nyní psát o Chipotle a jeho skvělých reklamách bojujících proti industrializaci zemědělství nebo o McDonald's, který přebarvuje některé pobočky nazeleno a informuje o tom, jak bere suroviny od lokálních farmářů. Britský řetězec obchodů Sainsbury's šel ovšem mnohem dále. Postavil supermarket v městě Cannocku v anglickém hrabství West Midlands, kde veškerou energii bere z biomasy z odpadních potravin, které by jinak skončily na skládce.


Zdroj: CC, ElirBrown, Flickr

Sainsbury's je největším odběratelem elektrické energie z biomasy ve Velké Británii. Zmíněný supermarket je odpojen od klasické elektrické sítě a elektřinu mu dodává nedaleká továrna na biomasu společnosti Biffa. Zelenou tečkou navíc je, že k její výrobě jsou využívány zbytky přímo ze supermarketu. To, co by šlo jinak do odpadních kontejnerů, je odvezeno do továrny, kde je organický odpad přeměněn na bio-metan, z nějž je pak vytvářena elektřina jdoucí zpět do supermarketu.


Zdroj: CC, Stephen Rees, Flickr

Výtky na to, že ovoce a zelenina slouží nejlépe svému původnímu účelu, nejsou na místě. Vedoucí oddělení udržitelnosti, Paul Crewe, uvedl pro Guardian: Na skládku neposíláme absolutně nic, vždy hledáme nové cesty, jak potraviny znovu využít a zrecyklovat." V Sainsbury's dbají na to, aby byly zbytky ze zmíněného obchodu nejdříve nabízené potravinovým bankám a partnerům z řad charit. Poté jsou na řadě farmáři krmící zvěř a zkrátka nepřijdou ani opice z nedalekého safari, které dostávají přezrálé nebo esteticky poškozené banány. I tak toho zbude dost na to, aby byl supermarket nezávislý na tradiční elektrické síti.

Zdroj: Inhabitat, Guardian

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: