Facebook přichází se sérií reklam o skateboardingu. Jednu z nich režírovala FKA twigs
Britská hudebnice, tanečnice a hvězda loňské reklamy Applu, britská zpěvačka a herečka FKA Twigs, natočila pro Facebook jednu ze čtyř reklam, které bude modrá sociální síť vysílat během olympijských her v Tokiu na kanálech televizní společnosti NBC. Všechny spoty se zaměřují na skateboarding, který bude mít na letních hrách v letošním roce svou premiéru.
Video, na jehož tvorbě se podílela agentura Droga5, propaguje facebookovou skupinu Longboard Family a zobrazuje freestylovou taneční jízdu na prkně ulicemi Soulu, Barcelony nebo LosAngeles. Talentovaní sportovci při ní ukazují kromě zářných výkonů i pár ne příliš elegantních pádů. Protože i o nich tento sport je.
Kampaň ukazuje skateboardisty jako komunitu lidí ze všech koutů světa, pro které není prkno jen zábavou, ale také životním stylem. A Facebook je platformou, na níž se o své zážitky mohou dělit se svým okolím. V reklamě tak kromě samotných akrobatických kousků vidí divák také známé reakce v podobě srdíček nebo komentářů u sdílených příspěvků. Slogan, který divák vidí na konci reklamy, má opět poukázat na sílu Facebooku spojovat komunity: „Když se najdeme, měníme hru” (We change the game when we find each other).
„Skateboarding je sportem a zároveň i kulturou. Soustřeďuje se na propojení lidí a budování komunity, “ uvádí na adresu kampaně viceprezident Facebooku pro globální marketing, Andrew Stirk. „Tato práce oslavuje autentické příběhy skejťáků, kteří používají naši platformu, aby se navzájem našli, rozšířili svou kulturu a posunuli sport dopředu.“
Druhý ze spotů s názvem „Once Upon a Time Everywhere” vznikl pod taktovkou uznávaného komerčního filmaře Juana Cabrala. Propaguje VR Headset Facebooku a využívá k tomu velkého množství zpomalených záběrů, které videu dodávají na dramatičnosti.
Dvouminutové video s názvem „No Comply”, které režíroval Yann Demange, zobrazuje sestřih skateboardistů z celého světa a jejich neotřelých variant oblíbeného skateboardového triku No Comply. Ten byl dlouho považován za vyděděnce mezi triky, protože u něj atlet sundává z prkna jednu nohu. Jak ale skateboardisté v klipu uvádějí – jejich komunita měla vždycky tak trochu na háku, kdo si co myslí. Navíc do No Comply může každý zakomponovat další prvky, které má rád a trik tak může být pokaždé jiný a originální. Stejný a přesto úplně jiný. No Comply tak vystihuje povahu skateboardingu – rozdílnost atletů napříč světem a zároveň jejich společnou lásku ke sportu.
Poslední ze spotů s názvem „Skate Nation Ghana“, utvořený režijním kolektivem vedeným Danielem Wolfeem, zdůrazňuje moc Facebooku jako sociálního hybatele a původce změn ve společnosti. V dokumentu se divák setkává se skateboardistou Joshuou Odamttenem, jehož osudem se stal již v raném dětství právě skateboard. A byly to sociální sítě vlastněné společností Facebook, na kterých se učil a následně nacházel a i sám vzdělával další generaci sportovců – State Nation Ghana.
Felix Richter z agentury Droga 5 uvedl na adresu kampaně: „Debut skateboardingu na letních olympijských hrách jsme vnímali jako ideální okamžik pro vyprávění příběhů o tom, jak se tento sport vyvíjel, aby se stal více inkluzivním.” Z pohledu značky pak kampaň poukazuji na roli, kterou v tomto procesu sehrála společnost Facebook. „Její aplikace pomáhají lidem se najít –ve sportu i mimo něj – a budovat skvělé věci,” dodal.
Zdroj: Muse by Clio