Fotobanka Adobe Stock představila kreativní trendy pro rok 2021

14. 1. 2021 | Milada Zemanová
Letošní rok se v oblasti vizuálů, hudby i zvuků vydá různými směry. Můžeme očekávat důraz na prezentaci lidské solidarity, inspiraci secesí, elektronickou hudbou, počátky internetu i zaměření pozornosti k hudbě pro podcasty.

Oblíbená databanka fotografií, ilustrací i hudby Adobe Stock představila přehled vizuálních a kreativních trendů pro rok 2021. Jedná se o předpověď na letošní rok, která vychází z chování uživatelů v předešlém období.

Brenda Milisová, působící na pozici principal of creative and consumer insights, uvedla, že tým v Adobe Stock studoval data od uživatelů, influencerů i kreativců a také se zaměřil na trendy v rámci sociálních sítí. V průběhu roku 2020 oslovil celkem 600 kreativců a zjistila, že v průběhu koronavirové pandemie došlo k navýšení zájmů o fotografie z databanky. Navíc 49 % tvůrců uvedlo, že vytvářeli obsah, který měl mít pozitivní sociální dopad.

Milisová k představeným trendům uvedla, že reprezentují odezvu autorů na změny ve společnosti, současně jsou zdrojem síly, naděje a optimismu. Dále doplnila:

„Kreativci se dozví strategická data, aby si udržely náskok před konkurencí. Současně díky nim mohou plánovat či přehodnotit své další projekty a kampaně a rozvíjet svou značku tak, aby byla vizuálně přitažlivá v průběhu celého roku 2021.”

Níže si můžete prohlédnout motivy, které budou v popředí vizuálů, designů, videí i zvuku.

Vizuální trendy

Fotografie s motivem skupiny lidí, ze kterých vyzařuje podpora, jsou sázkou na jistotu. V současném komplikovaném období je právě důležité zobrazení jednoty, podpory a vzájemnosti. Zářivé a syté barvy zase lidem navodí pocit štěstí a naplnění energií.

Bude také kladen větší důraz na prezentaci domova coby prostoru pro život i práci v průběhu koronavirové pandemie. Ve vizuálech se také projeví příroda coby dočasný únik z uzavření kvůli koronaviru a současně se zde projeví stále rostoucí zájem o ochranu životního prostředí a udržitelný životní styl.

Zdroj: levý obrázek Adobe Stock/Hero Images. pravý: Adobe Stock/Colin Anderson/Stocksy United.

Designové trendy

V oblasti designu můžeme očekávat strohý romantismus inspirovaný viktoriánským obdobím. V něm dochází ke zdůraznění přírodních krás.

Svou roli bude hrát i tzv. vintage vaporwave. Jde o poklonu 90. létům, počátkům internetu. Setkáme se zde s kombinací pop-artu, pastelovými barvami a grafické prvky nízké kvality.

Další z designových prvků, které můžeme očekávat v letošním roce, bude návrat k základům grafiky. Ten reprezentují čisté a geometrické tvary a výrazné základní barvy.

Letošní rok se ponese v duchu inspirací dřívějším obdobím. Dočkáme se i secese a 70. let minulého století. Ta s sebou nese rozsáhlé oblé tvary a písma, snové ilustrace, světelné přechody a barevnou škálu zemitých odstínů.

Trendy pro videa

Adobe Stock ve své předpovědi pro letošní rok neopomněla ani videa. Stále častěji se budeme setkávat s natáčením přímo z ruky, protože tradiční formy natáčení jsou kvůli koronavirové epidemii výrazně omezené.

Tvůrci videí a specialisté na sociální sítě budou vytvářet videa s vysokou kvalitou tím, že budou vkládat fotografie a videa do pohyblivých šablon.

Ve videích se také budou objevovat plynulé barevné přechody a grafické prvky, které mají zdůraznit příběh ve videu. Podle Adobe Stock můžeme očekávat i kombinace výrazných barev pro upoutání pozornosti diváka.

Zvukové trendy

Ačkoliv je Adobe Stock známá především díky své kolekci vizuálů, najdete na ní i nejrůznější hudbu. Součástí reportu pro letošní rok jsou tak i očekávané trendy právě pro oblast zvuku.

Mezi zmíněnými trendy bude snaha o vytvoření globálních rytmů. Hudební trh bude také reagovat na stále se zvyšující popularitu podcastů. Producenti a inzerenti budou upřednostňovat hudbu právě pro podcasty. Do popředí se také dostávají elektronické zvuky a můžeme očekávat častější výskyt subžánrů jako je electro funk a synthwave.

Jak je vidět, trendů pro letošní rok je celá řada a značky mají široké možnosti, ze kterých mohou vybírat. Kompletní přehled trendů a doplňující informace najdete na webu Adobe Stock.

 

Tip redakce



Adobe Stock nedodává grafikům pouze podklady, ale také jim rozumí. Podívejte si na reklamu, ve které chce otravný kreativec po nebohém grafikovi, aby do hodiny vytvořil bláznivý vizuál pro fiktivní značku piva WolfBear Ginger Beer. Hlášek o „roztomilém chlupatém koťátku, které má ovšem pohled krvelačného tygra lidožrouta“ totiž není nikdy dost.

Tato kampaň měla rok poté své pokračování. Noční můra každého grafika se ovšem už nezjevila jen v reklamním spotu. Je mnohem realističtější. Měří skoro dvacet centimetrů a umí mluvit!

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: