Happy Meal ztratil úsměv. Je za tím kampaň McDonald's podporující mentální zdraví dětí
Dokonce ani děti nejsou stále happy. Řetězec rychlého občerstvení McDonald's odstranil svému ikonickému Happy Mealu úsměv, aby podpořil boj za duševní zdraví u dětí a mladistvých. V týdnu od 13. do 19. května, tedy během britského týdne duševního zdraví (Mental Health Awareness Week ), podával známý fastfood ve všech pobočkách napříč Velkou Británií svou dětskou klasiku v ikonickém červeném boxu, ale bez typického širokého žlutého úsměvu. Původní název byl navíc pozměněn a namísto „šťastného jídla” se konzumenti museli smířit pouze s „jídlem”.
Každá z více než 2,5 milionu limitovaných krabiček byla doplněna o samolepky vyobrazující různé nálady a bylo na každém dítěti, aby si ji ozdobilo podle toho, jak se ve skutečnosti cítí. Ne podle toho, jak to jeho okolí vyžaduje. Podle průzkumu btitského Národního statistického úřadu, který si McDonald's nechal vyhotovit v roce 2020, se až 48 % britských dětí cítí být pod nátlakem být neustále šťastný. Značka se snaží podpořit konverzaci mezi dětmi a rodiči o tom, že je v pořádku projevovat svobodně své emoce, i ty negativní.
Kampaň, kterou proMcDonald's a projekt BBC Children in Need vytvořily agentury Leo Burnett a Ready10, doprovází krátký spot, který namluvila hvězda britského fotbalu a několikanásobný otec, Rio Ferdinand. Děti ve videu otevřeně hovoří o tom, že někdy ani neví, co vlastně cítí, a je to takový „náladový salát”. Nová krabička od Happy Mealu je tak stejná jako ony, protože na ní také „nemusí být stále úsměv”.
Součástí projektu je také hub zaměřený na podporu komunikace mezi dětmi a dospělými. Přístup ke stránce umožňuje QR kód umístěný na každé krabičce. Podle výše zmíněného průzkumu jsou často právě rodiče zodpovědní za tlak, který děti pociťují. Ačkoliv je štěstí jejich ratolestí jejich největší životní prioritou. Zhruba 74 % procent z dotázaných rodičů uvedlo, že je důležité zabránit tomu, aby jejich děti pociťovaly smutek. Celkem dvě třetiny se domnívaly, že jejich hlavní náplní by mělo být podporovat děti v jejich štěstí. Někdy je ale zapotřebí podpořit je i v nějakém tom ne-štěstí.
O osobní zkušenosti s nutností otevřené komunikace hovořil také Rio Ferdinand:
„Na vlastní kůži jsem pocítil, jak dokáží dobrá komunikace a povzbuzování dětí v tom, aby přijaly to, co skutečně cítí, vybudovat důvěru a schopnost lépe zvládat emoce – bez ohledu na to, jak jsou velké nebo malé. Naším úkolem je umožnit našim dětem, aby se svobodně vyjadřovaly, a podporovat je na každém kroku v pochopení toho, že je v pořádku nebýt stále šťastný."
Louise Page, zastávající v McDonald’s pozici Consumer Communications & Partnerships dodala: „Už čtyři roky hrdě podporujeme BBC Children in Need a víme, jak důležité je pomáhat podněcovat otevřené rozhovory o duševním zdraví v rodinách. Doufáme, že prostřednictvím této změny naší ikonické krabičky Happy Meal bude mnoho dalších rodin povzbuzeno k tomu, aby zahájily pozitivní rozhovory o emocích a pohodě dětí.“
Tip redakce
Pokud se vám zdá, že McDonald's není prvním řetězcem, který upravil své boxy, aby více odpovídaly náladám ve společnosti, nepletete se. Již před pěti lety přišel s obdobnou kampaní Burger King. Ten vytrollil Mekáč svými Real Meal boxy s mizernou náladou a sloganem “Nikdo není pořád šťastný”. Zákazníci si tak mohli pochutnat na hamburgeru z boxu s označením Don't give a f*ck, Pissed nebo Blue. I jeho kampaň v sobě nesla nádech osvěty. Burger King na ní spolupracoval s organizací Mental Health America. Více o kampani se můžete dočíst v našem původním článku.
Zdroje: McDonald's, Famous Campaigns, The Drum, Independent