Jak připomenout nutnost používání opalovacího krému? V Sydney vsadili na gamifikaci
Automaty na plyšáky, z nichž byste si po vhození mince měli sami vytáhnout hračku s pomocí chapadla, jsou často stejný gambling jako ty, na jejichž displejích se střídají melouny s třešněmi a zvonečky. Ne, že by na nich někdo prohrál vlastní dům, ale jsou naprogramované tak, že síla do chapadla schopná plyšáka vytáhnout až k hráči přichází jen jednou za X pokusů, aby byl zaručen plánovaný zisk. Není to pouze o vaší šikovnosti, je to zkrátka jakýsi druh podvodu či politicky korektněji řečeno hazardní hry s prvkem náhody, jež se na to netváří. A právě praktiky, které mají člověka tak trochu ošálit a natáhnout se nazývají v angličtině „shady". Kampaň z Austrálie upozorňující na nutnost ochrany proti UV záření nese částečně právě proto název „Shady Business".
Smysl je tu ovšem dvojí, tím jedním je odkaz na stín (shade - pozn. red.) a druhým je využití popsaného pouťového chapadla. Tentokrát je ovšem uživatelsky mnohem přívětivější. Je zabudováno uvnitř citylightu na autobusové zastávce, místo plyšáků jsou v něm malá balení opalovacího krému a chapadlo žádné náhlé výkyvy svých schopností nevykazuje. Vše máte doslova ve svých rukách. A když se činíte, vypadne ven třeba i několik opalovacích krémů najednou. Není divu, že tato akce lidi bavila.
Kampaň Shady Business vznikla ve spolupráci Cancer Institute NSW, JCDecaux, UM a Soap Creative. Zastávka byla příhodně umístěna poblíž slavné Bondi Beach, místa, které je pro vystavování těl slunečním paprskům jednou z nejvyhlášenějších světových destinací. Díky využití upravené varianty zařízení, jež každý zná, v netradičním prostředí získala akce na atraktivitě. Gamifikace jednoduše táhne, obzvláště když máte skutečnou šanci vyhrát.
Zdroj: Inspiration Room