Kampaň upozorňující na nebezpečí AIDS využívá motiv fanoušků fotbalového Eura
Fotbalové Euro pomalu směřuje do svého finále. Turnaj během, kterého se střetávaly výběry 24 národů, posloužil také jako inspirace pro kampaň upozorňující na nebezpečí AIDS a zároveň šířící poselství lásky.
Za sérií tištěných reklam stojí agentura, jež je vytvořila pro organizaci AIDES. Figurují v ní nazí fandové zakrytí pouze národními barvami. Jejich rozmazání v oblasti genitálií naznačuje, že jsou zachyceni tzv. post coitus. Fotografie pak doplňuje slogan: „Blend together, safe together."
Snímky, které nafotil Eric Traoré, nesou dvě poselství. Mají připomenout lidem důležitost ochrany před virem HIV (jen v roce 2014 přibylo ve Francii na 142 tisíc diagnostikovaných případů) a zároveň naznačit soudržnost fotbalových fanoušků z celé evropy.
„Někteří lidé si nadále pletou sportovní soutěž a nacionalistickou horečku. Tato kampaň je nejlepší odpovědí... Trocha lásky a nadhledu nemůže v ovzduší, kdy řádí reakcionářské choutky, nikomu uškodit," uvádí prezident AIDES Aurélien Beaucamp. Nutno dodat, že printy zachycující fanoušky z Ruska a Británie po více než přátelském spojení působí nyní po jejich krvavých rvačkách poněkud humorně.
Zdroj: AOTW