KitKat využívá Captcha jako prostor k zábavné reklamě
Všichni to známe. Chcete si něco stáhnout, odeslat formulář nebo něco podobného a cestu k cíli vám zahradí těžko rozluštitelná změť písmenek. Captcha. Co si ale místo toho zahrát jednoduchou mini-hru? To už zní lépe. A to je přesně to, co využily značky jako je KitKat nebo Heinz. A podle výsledků PlayCaptcha není jen drobné zpestření pro uživatele, ale taky šikovný marketingový nástroj pro značky.
"Dej si pauzu, dej si KitKat" k této čokoládové tyčince už neodmyslitelně patří. Stejně tak jako k internetu patří nekonečné bezpečnostní systémy proti robotům. KitKat, patřící mezi produkty značky Nestlé, se tyto věci rozhodl propojit a dát tak uživatelům internetu pauzu od opisování nečitelných písmenek. Místo toho teď pro ověření stačí vybalit pomocí myši nebo prstu (v případě tabletu) virtuální tyčinku z obalu.
KitKat se tak stal prvním výrobcem cukrovinek, který něco podobného využil. „Vždy se snažíme najít nové a zajímavé způsoby, jak by si zákazníci mohli náš produkt víc užít, takže pro nás bylo PlayCaptcha perfektní cesta k rozšíření motta„Dej si pauzu, dej si KitKat," uvedla Gill Watson, vedoucí obchodu u KitKat. Na tomto gamifikovaném propojení reklamy a bezpečnostní nezbytnosti pracovala společně s Nestlé také agentura JWT London a start-up FutureAdLabs, kteří systém PlayCaptcha vyvinuli.
KitKat ale není první značkou, která PlayCaptcha využila. FutureAdLabs svůj produkt spustili dříve v tomto roce v partnerství s Heinz a Reckitt Benckiser (produkt Cilit Bang). V případě Heinz byly rozmazaná písmenka nahrazena láhví majonézy a sendvičem nebo chilli papričkami a kečupem. Pro projití protibotového opatření pak stačilo jednoduchým pohybem splnit požadovaný úkol. Na stejném principu fungovala i hra Cilit Bang – v tomto případě měli uživatelé ponořit zašlé mince do misky s přípravkem a samozřejmě je vytáhnout čisté. Kromě samotného zpestření denního procházení internetem tak značka propagovala nenásilnou formou i schopnosti svého produktu.
A výsledky nejsou vůbec špatné – při testování kampaně Heinz označilo 91 % testovaných PlayCaptcha jako lepší uživatelskou zkušenost a 90 % si dokázali vybavit Heinz jako značku spojenou s tímto příjemným zážitkem.
Využití tohoto kreativního reklamního formátu je v době, kdy se spousta uživatelů stala imunní vůči klasickým bannerům a dalším formátům, logickým krokem. Každý den je na internetu vyplněno přes 300 milionů Captcha, což zabere přes 150 tisíc hodin denně. PlayCaptcha tak dává způsob jak oslovit znuděné uživatele a zároveň zpestřit jejich den.
Zdroj: MarketingMagazine, FutureAdLabs