Mana spouští první televizní kampaň. 3D spot si vytvořila sama
Český potravinářský startup Heaven Labs na sklonku minulého roku uvedl na trh první tři příchutě svého nutričně vyváženého jídla Mana v podobě drinku a nyní se svými novými produkty poprvé míří na televizní obrazovky, konkrétně na kanály FTV Prima. Reklamní spot pochází z dílny interního 3D týmu Many. Dlouholetý maskot značky, gorilí kosmonaut Cosmo Ape má za cíl nejen představit nové ochucené verze drinků, ale hlavně podpořit povědomí o nové, rychle rostoucí kategorii nutričně kompletního jídla a o značce Mana jako takové. Kampaň má kromě televize podporu také v digitálu, PR i outdoorové reklamě.
Nová kampaň funkční stravy Mana představuje tři produktové inovace, drinky Sunlight, Love a Dream, které reagují na stále posilující trend poptávky po zdravém a veganském stravování. Dosud mohli pravidelní i nepravidelní konzumenti Many sáhnout jen po původní, neochucené verzi Mana drinku, která se nyní bude prodávat pod názvem Mana Origin.
Primárně má ale kampaň především akviziční charakter. Cílí na zákazníky, kteří produkt neznají nebo kteří k nutričně kompletní stravě ve formě nápoje přistupují nedůvěřivě. Video jim má představit alternativu zdravého stravování a ukázat, že se evoluce ve výživě nemusí bát.
Cílovým zákazníkem jsou podle tvůrce Many a spoluzakladatele startupu Jakuba Krejčíka všichni aktivní lidé. „Univerzalita a dostupnost jsou pro nás v komunikaci klíčové. Chceme být opravdu pro každého, ať už z pohledu alergenu, veganství či cenové dostupnosti. Díváme-li se na naše stávající zákazníky, vychází nám z toho, že je to vlastně každý, kdo jí a něco dělá, a ocení tak čas od času benefity Many. Je vhodná pro všechny, kterým záleží na tom, aby do svého těla dostávali jen zdravé a potřebné látky. A přitom nemají čas, chuť nebo příležitost takové pokrmy připravovat. Hlavními benefity Many jsou její samotná nutriční hodnota a čas,“ říká Krejčík.
Kampaň přichází v době, kdy se značka musí potýkat i s jistým mediálním odsudkem. Roman Vaněk a Petr Havlíček v pořadu Rozum v troubě na Mall.TV označují Manu za vhodnou náhražku pro krizové situace, ale rozhodně ne za revoluční jídlo, které dokáže nahradit pestrou stravu. To není v rozporu s vyjádřením výše, v reklamní zkratce TV spotu a z některých dalších propagačních materiálů ale dojem nové a lepší stravy vzniknout může.
V pořadí již třetí 3D spot vytvořený in house
Nový dvaceti vteřinový spot tematicky vychází z prvního reklamního počinu interního týmu Many, který vznikl před rokem a který režíroval Tomáš Mašín. Populární video shlédlo během roku na Youtube kanále ve třech jazykových mutacích šest milionů lidí.
Druhé video cílené na zaneprázdněné lidi v kancelářích firma představila v listopadu, aktuálně má necelé 1,8 milionu zhlédnutí. Z hlediska kreativity je přitom zatím ze všech spotů jednoznačně nejnápaditější.
„Vizí Many je vždy propojit jídlo s technologií a estetickým designem. Skrz ty nejmodernější technologie vyvíjíme pro lidi ten nejlepší a nejkvalitnější požitek z Many na bázi chutě a nutriční hodnoty. A stejně tak chceme, aby tomu vždy bylo na bázi vizuality. Videu nechybí prvky humoru a nadsázky, která by měla, stejně jako Mana, být součástí našeho každodenního života,“ míní art director Heaven Labs Tereza Janečková, která má ve firmě od nového roku na starosti kompletní vizuální reklamní profil Many.
Kampaň v televizi, PR i outdooru
Nová kampaň odstartovala v polovině února a poběží až do poloviny března. V rámci nadlinkové komunikace se s ní lidé mohou setkat nejen v podobě televizního spotu na kanálech Primy, ale rovněž také například na Evropě 2 v rámci ranního vysílání Leoše Mareše a Patrika Hezuckého. Vůbec poprvé pak Heaven Labs nasazuje reklamu také do outdoorových formátů v okolí hlavního města. Vzhledem k silně rostoucím prodejům na Slovensku firma zvažuje nasazení kampaně i do vybrané místní televize.