Masarykova univerzita láká nové studenty do Muniverse
Univerzity se každý rok snaží nalákat uchazeče o studium a předkládají výhody, které by je mohli zajímat. Masarykova univerzita těmito výhodami nešetří a rozhodla se jich představit celý vesmír, tzv. MUNIVERSE. Ten obsahuje řadu zajímavostí a výhod, které na potenciální nové studenty čekají.
Video s upoutávkou na MUNIVERSE prozatím nasbíralo na Facebooku necelých 60 tisíc zhlédnutí a na YouTube dalších 40 000.
Jádrem celé kampaně je interaktivní mapa, na které jsou kromě fakult, laboratoří a kolejí vyznačeny i kavárny, bary, spolky, restaurace, divadla a sportoviště. Aktuálně obsahuje 70 míst spjatých se studentským životem v Brně a podle vyjádření Masarykovy univerzity budou další přibývat v průběhu roku.
Mapa také osvětluje význam výrazů, se kterými by mimobrněnští studenti mohli mít potíže. Například, že když se s nimi někdo bude chtít „sejít na čáře“, mají zamířit na roh ulic Česká a Joštova.
Kampaň připravila strategicko-kreativní agentura Aetna ve spolupráci se studiem Cinebonbon, Q2 Interactive (technická realizace celého projektu) a Studiem Najbrt (identita MUNI). Staví svůj úspěch i na sociálních sítích. Pro Facebook a Instagram jsou připraveny desítky postů, které bude doplňovat hashtag #followmasaryk a pochopitelně také ilustrovaná meme podoba tatíčka Masaryka s jeho hláškami.
Přihlášení do studijních oborů sice končí v únoru, ale toto datum neznamená konec pro kampaň. Ta totiž bude prodloužena až do konce akademického roku. Jiří Uher, vedoucí odboru vnějších vztahů a marketingu, k celé kampani doplnil:
„Chceme studenty provést celým procesem přijímání na vysokou školu. Tedy od přihlášky přes přijímací řízení až po samotný zápis. Proto nechceme vystřílet veškeré náboje během příštích šesti týdnů, ale dávat až do zápisu neustále dostatek argumentů, proč na univerzitě studovat, proč trávit studentská léta v Brně, proč představuje MUNI nejlepší odrazový můstek do života i profesní kariéry.“
Kladem tohoto přístupu ke kampani je i to, že nepřináší jen microsite, jejímž jediným cílem je nalákat k přihlášce. Může se do budoucna stát rozcestníkem i pro ty, kteří se z uchazečů stali studenty a potřebují pomoc s orientací v Brně — ať už se to týká univerzitních budov, sportovišť nebo vyhlášených hospod.
Zajímavostí je, že letošní uchazeči o studium si budou moci vybrat z nové studijní nabídky. Konkrétně se jedná o jednooborové studium či jednooborové studium se specializací, která bude po absolvování nově uvedena na diplomu, což dosud nebylo možné.
Zdroj: Masarykova univerzita
Kam dál?
Způsoby, jakými oslovit studenty, bývají velmi nápadité. To prokázala v loňském roce i kampaň „Ukaž se“ od Fakulty strojní a Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB–Technické univerzity v Ostravě. Zmíněná kampaň na své microsite využívá prvky gamifikace a snaží se zájemce o studium nalákat pomocí her a interaktivních videí.